سرانه زمین صنعتی در کردستان 11 متر مربع است

سرویس کردستان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به کمبود زمین صنعتی در کردستان گفت: سرانه زمین صنعتی در کردستان 11 متر مربع است اما سرانه کشوری 18 متر مربع است که نسبت به میانگین کشوری عقب هستیم.

به گزارش خبرنگار کرد پرس بختیار خلیقی شامگاه دوشنبه در 205 جلسه کارگروه رفع موانع تولید کردستان ویژه شهرستان بانه افزود: با توجه به پایین بودن سرانه زمین صنعتی در کردستان باید سرمایه گذاری برای خرید زمین صنعتی ایجاد شود که سرمایه گذار با خیال راحت اقدام به سرمایه گذاری کند.

وی گفت: با توجه به کمبود زمین صنعتی یکی از مسائلی که ما دنبال می کنیم بحث خرید زمین است که این مشکل در شهرستان بانه بیشتر از دیگر شهرهای استان است.

وی با اشاره به اینکه جلسات کارگروه رفع موانع تولید با محوریت شهرستان ها در مرکز استان برگزار می شود و مشکلات واحدهای تولیدی مورد بحث بررسی قرار می گیرد افزود: مهمترین دغدغه تولیدکنندگان تامین ارز، مسائل و مشکلات مالیاتی و تامین تسهیلات است که باید در قالب تسهیلات تبصره 18 در این زمینه همکاری کنیم.

خلیقی گفت: بیشترین مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی، کشاورزی، معدنی و خدماتی در زمینه مشکلاتی مالیاتی، درخواست زمین، تامین ارز درخواست تسهیلات و ثبت سفارش است.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات واحدهای شهرستان بانه در زمینه ارائه خدمات در زمینه گاز رسانی، آب و برق است و این مشکلات توسط صاحبان این واحدها مورد بحث قرار گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: مصوبات جلسات کارگروه رفع موانع تولید حکم قانون را دارند.

وی بیشتری مشکلات واحدها صنعتی را تامین ارز واحدهای صنعتی عنوان کرد افزود: در راستای تحقق شعار سال و در راستای تحقق شعار سال در سال مهار تورم و رشد تولید مشکلات و مسائل 15 واحد کشاورزی، صنعتی، معدنی  و خدماتی در بانه بررسی شد که این مشکلات به صورت بازرسی میدانی بررسی می شود.

وی یادآور شد: در راستای جبران کمبود زمین صنعتی در بانه یک زمین در کنار شهرک صنعتی در نظر گرفتیم که به عنوان شهرک صنعتی شماره 2 خریداری و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

کد خبر 2762913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha