بازارچه مرزی مهران و هلاله شمالی راه‌اندازی می‌شود

سرویس ایلام - پیرو دستور و تاکیدات رئیس جمهور در خصوص ایجاد بازارچه های مرزی مهران و هلاله، در کارگروه ساماندهی مبادلات مرزی استان ایلام موانع این امر بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، استاندار ایلام در این جلسه عنوان کرد: رئیس جمهور محترم در جلسه با استاندار ایلام پس از ایام اربعین، جهت حل مشکلات معیشتی و رونق تجاری در مرزهای استان، بر رفع موانع ایجاد بازارچه‌های مرزی در استان ایلام اعم از چیلات و چنگوله و هلاله و مرز مهران تاکید کرد.

حسن بهرام نیا افزود: پیرو تأکیدات دکتر رئیسی جهت پیگیری و انجام هر چه سریعتر ایجاد این بازارچه‌ها، با توجه به تمایل طرفهای عراقی برای ایجاد بازارچه های هلاله و مرز مهران، جلسه‌ای با حضور اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، مخبر معاون اول و وحیدی وزیر کشور برگزار و این موضوع بلافاصله پیگیری و دستور آن به استان ابلاغ شد.

او گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی و رونق تجارت چمدانی کمک به اقتصاد استان و سفره مرزنشینان است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵ هزار خانوار در مرزهای استان از مزایای این بازارچه ها بهره مند خواهند شد و نقش مهمی در تامین امنیت مرزها به واسطه حضور مردم و رونق اقتصادی در این مناطق از طریق تبادلات تجاری مرزی دارد.

استاندار ایلام گفت: در مورد بازارچه مرزی چیلات مشکلی نداریم و مجوزهای آن صادر شده است و راه دسترسی لازم را دارد که باید پیگیری های بعدی در خصوص این بازارچه انجام شود.

وی با اشاره به تصویب طرح شهرک اربعین‌ در مهران، تصریح کرد: در طرح جامع شهرک اربعین که در فاز اول حدود ۲۳۰ هکتار بوده و به ۴۶۰ هکتار در آینده افزایش پیدا می‌کند می توان یک واحد سردخانه که سرمایه گذار آن هم آماده کار است در کنار پایانه برکت راه اندازی کرد.

در این نشست مصوب شد به زودی یک نشست مشترک با حضور مسئولان استان ایلام و کشور عراق در راستای پیگیری موضوعات مرتبط به جانمایی قطعی بازارچه های مرزی و موضوعات مربوط برگزار شود.

کد خبر 2762928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha