قبولی ۴۴۶ مددجوی کردستانی در مدارس تیزهوشان

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: ۴۴۶ دانش آموز تحت حمایت این نهاد موفق به کسب رتبه برتر و پذیرش در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی شدند.

به گزارش کرد پرس، رضا طوسی در مراسم تجلیل از دانش آموزان مستعد مدارس تیزهوشان تحت حمایت کمیته امداد کردستان، گفت: یکی از هدف های این نهاد در حمایت های تحصیلی، قطع زنجیره فقر از خانواده ها به فرزندان است.

وی اظهار کرد: این حمایت ها از طریق مشاوره های تحصیلی و دوره های آموزشی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به فرزندان مددجویان انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با بیان اینکه از تعداد ۱۶۰ هزار مددجوی تحت حمایت ۲۳ هزار دانش آموز هستند، افزود: سال گذشته ۸۵۰ دانش آموز پشت کنکوری با حمایت های این نهاد و از طریق بهره گیری از ظرفیت موسسات و مراکز آموزشی که با کمیته امداد تفاهم نامه دارند ۱۵۸ نفر جزو پذیرفته شدگان رتبه  زیر ۲۰ هزار نفر شدند.

طوسی با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۸ نفر رتبه زیر ۲ هزار را کسب کردند، ادامه داد: هم اکنون ۴۴۳ نفر از دانش آموزان تحت حمیات کمیته امداد کردستان موفق به کسب رتبه در مدارس تیزهوشان ونمونه دولتی شده و در این مدارس تحصیل می کنند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۱۵ نفر نفر در مناطق روستایی و ۲۲۸ نفر در شهرها سکونت دارند، یادآور شد: ۲۴۶ نفر از این دانش آموزان دختر و ۱۹۷ نفر نیز پسر هستند.

کد خبر 2762973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha