تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی سیل‌بند مهران به دستور وزیر کشور

سرویس ایلام - استاندار ایلام در سفر به مهران و بازدید از زیرساختهای در حال احداث این شهرستان، در بازدید از سیل‌بند شهر مهران، از تکمیل این طرح تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: اعتبار مورد نیاز تکمیل این سیل‌بند به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال با دستور وزیر کشور تأمین شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام‌نیا اظهار کرد: تاکنون مبلغ ۷۰ میلیارد ریال از این اعتبار هزینه شده و مابقی آن نیز برای تکمیل طرح در اختیار شهرداری مهران قرار گرفته است.

وی در بازدید از پارک تفریحی فرهنگی مهران هم از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار برای توسعه و تجهیز پارک فرهنگی تفریحی مهران خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و تجهیز کامل این پارک به عنوان یکی از نیازهای ضروری شهر مهران تخصیص می‌یابد.

وی یادآور شد: تکمیل نهایی ۲ طرح سیلبند و پارک از مطالبات مکرر و به حق مردم مهران بوده که با اختصاص اعتبارات لازم این طرح ها نیز در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار ایلام همچنین در جریان بازدید از شبکه لوله‌گذاری و از محل شبکه توزیع آب طرح سامانه گرمسیری مهران هم گفت: چهار هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان در شهرستان مهران با اجرای فاز اول سامانه گرمسیری آماده بهره‌برداری خواهد بود.

بهرام‌نیا بیان کرد: با اجرای این طرح بخش عمده ای از زمین های دیمی منطقه به آبی تبدیل خواهد شد.

استاندار ایلام افزود: برای اجرایی شدن مابقی این طرح در مهران به وسعت بیش از هشت هزار هکتار نیز عملیات لوله گذاری به طول ۲۵ کیلومتر در دست اقدام و ۶ کیلومتر آن نیز اجرایی شده است.

کد خبر 2763043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha