رفع بیکاری و  مهار گرانی ۲ مطالبه اصلی مردم کردستان از مسئولان استان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان رفع بیکاری و مهار گرانی را ۲ مطالبه اصلی مردم استان از مسئولان عنوان کرد و گفت: مسئولان باید برای رفع این دو مطالبه مهم، چاره اندیشی و اقدام عملی کنند.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر حسینی در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اصناف استان کردستان، گفت: اصناف اگر مشکلات و گیر و گرفتی در کارهای خود دارند ستاد امر به معروف را در کنار خود ببینند و قطعا ستاد، راهگشای مشکلات آنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز از اصناف مطالباتی دارد، اظهار کرد: در تعدادی از مراکز تجاری به ویژه در شهر سنندج، برخی از مغازه ها به مسائل حجاب و عفاف و شئونات اسلامی بی توجه هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان افزود: البته اغلب مغازه داران از نحوه ورود و خروج تعدادی از افراد جامعه به دلیل رعایت نکردن حجاب و عفاف و صدماتی که این نوع رفتارها به کسب و کار آنها زده است گله مند هستند و خواهان ممانعت از تردد این دست از افراد در مراکز تجاری هستند.

حسینی ادامه داد: متاسفانه روزانه گزارشات متعددی از مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و روابط نامشروع دختر و پسر در تعدادی از رستوران ها و کافه های سنندج به ما گزارش می شود که حقیقتا جای تاسف و نگرانی دارد.

وی با انتقاد از رویکرد برخی صاحبان مشاغل در جذب مشتری، یادآور شد: متاسفانه برخی از مغازه داران فروشندگانی را که به کاگیری می کنند به اجبار از آنها می خواهند با ظاهر نامتعارف و آرایش های آنچنانی در مغازه حاضر شوند تا به این صورت موجب جذب مشتری شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با تأکید بر لزوم برخورد با بانیان پخش مواد مخدر و مشروبات الکلی و روابط نامشروع در کافه ها و رستوران ها، بیان کرد: کسانی که در این محیط ها حضور می یابند فرزندان همین جامعه هستند و آینده جامعه را به چالش می کشند.

حسینی گفت: این مسائل و آسیب ها اصلا با فرهنگ مردم کردستان و سنت کاسبی در این استان همخوانی ندارد و متاسفانه عده ای اندک برای کسب منافع شخصی این گونه از رفتارها را در جامعه بسط می دهند تا به منفعت موردنظر دست پیدا کنند و باید خود اصناف شرافتمند در کنار نیروهای انتظامی و حوزه قضایی با آنها برخورد کنند و اجازه جولان به آنها ندهند.

وی با تأکید بر اینکه کردستان یک استان با فرهنگ و با مردمانی دیندار است، اظهار کرد: این گونه مسائل با سنت ها و آداب و رسوم و تمدن غنی استان کردستان تناسب ندارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با اشاره به اینکه این ستاد در هر اداره ای شورای امر به معروف و نهی از منکر دارد و رئیس آن اداره رئیس این شوار نیز است، افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر با تمام ادارات و ارگان ها تعامل دارد و می تواند راهگشای مطالبات و مشکلات و عامل بازدارنده تخلفات صنوف مختلف باشد.

کد خبر 2763137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha