برگزاری جشنواره قصه گویی ایلام در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

سرویس ایلام - بیست و پنجمین دوره قصه گویی استان ایلام با حضور داوران غیر استانی و ناظر جشنواره با شعار "با قصه لبخند بسازیم" به مدت ۲ روز در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ۲۸۵ نفر آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند که از این تعداد ۳۰ اثر به بخش پایانی مسابقه قصه گویی استان راه یافته و به رقابت می‌پردازند.

فاطمه رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با اعلام این خبر افزود: در پایان این جشنواره ۱۴ نفر به عنوان برگزیده استانی و هشت نفر هم به عنوان شایسته تقدیر انتخاب می شوند و افراد منتخب به بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی بین المللی راه می یابند که اختتامیه آن نیز در شب یلدای امسال در یکی از مراکز استان های کشور برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در این دوره از جشنواره ۶۰ نفر در بخش قصه گویی ۹۰ ثانیه ای شرکت کرده اند که علاقمندان به شرکت در این بخش تا ۳۰ آبان ما امسال، فرصت دارند آثار خود به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رستگار با بیان اینکه ۱۳ مقاله علمی به دبیرخانه این جشنواره نیز ارسال شده و ۹۶ نفر هم در بخش قصه گویی ملی شرکت کردند، ابراز کرد: موضوع آزاد، قرآنی و مذهبی، نامداران (اسطوره ها و قهرمانان)، روایت اراده با موضوع کارآفرینان از محورهای اصلی جشنواره قصه گویی امسال بوده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام یادآور شد: جایزه ویژه "قصه برتر" با موضوعات شهید سلیمانی و لبخند و جایزه منحصر به فرد جشنواره با عنوان نخستین جایزه جهانی قصه گویی و همچنین بخش جنبی جشنواره با موضوع غزه از دیگر محورهای این دوره از جشنواره است.

کد خبر 2763149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha