وزیر عمران عراق: علت عدم از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان، شرکت های نفتی هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بنگین ریکانی، وزیر عمران عراق اعلام کرد،"اربیل و عراق بر سر مسئله صادرات نفت اقلیم کردستان به توافق خواهند رسید". او افزود که علت عدم از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان شرکت های تولید نفت هستند.

به گزارش کردپرس، بنگین ریکانی، وزیر عمران و آبادانی در گفت و گو با  کوردستان۲۴ اعلام کرد،" یک هیئت از دولت عراق به رهبری وزیر نفت دولت فدرال به اربیل سفر کردند تا درباره از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان از راه بندر جیهان ترکیه مذاکره کنند. ترکیه هم هیچ مشکلی در رابطه با صادرات نفت اقلیم کردستان ندارد".

بنگین ریکانی گفت: اربیل و بغداد بر سر این موضوع به توافق خواهند رسید، مشکلات باقی مانده با شرکت ها حل خواهد شد و سپس صادرات نفت اقلیم کردستان از سر گرفته می شود.

وزیر عمران عراق افزود،" در قانون بودجه دولت فدرال، مبلغ بسیار کمی برای شرکت ها درنظر گرفته شده است، که در برابر ارزش کار شرکت هایی که نفت را تولید و استخراج میکنند کافی نیست و در تلاش هستند که آن مبلغ را  افزایش دهند".

شایان ذکر است روز یکشنبه(۱۲/۱۱/۲۰۲۳)، هیئت وزارت عالی نفت عراق به رهبری حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، برای گفت و گو درباره از سرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان به اربیل سفر کردند.

از روز ۲۵ مارس  ۲۰۱۳، در پی حکم دادگاه بین المللی پاریس، صادرات نفت اقلیم کردستان به بندر جیهان متوقف شده و با وجود چندین نشست و دیدار، صادرات نفت اقلیم کردستان تا به الآن از سر گرفته نشده است.

کد خبر 2763202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha