جانمایی پارک پلی پروپیلن ایلام در منطقه آزاد مهران

سرویس ایلام - با حضور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس پارک پلی پروپیلن ایلام در منطقه آزاد مهران جانمایی شد و یکی از مهم ترین مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ایلام محقق شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، پارک پلی پروپیلن که احداث آن یکی از مصوبات مهم سفر اول ریاست جمهوری به استان ایلام بود، پس از کش و قوس های فراوان سرانجام در زمینی بالغ بر ۲۰۰ هکتار در منطقه آزاد مهران با حضور مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس، استاندار ایلام و معاونین، جمعی از مدیران کل و اصحاب رسانه در زیر باران پاییزی جانمایی شد.

عبدالعلی علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس به عنوان سرمایه گذار این طرح عظیم در سخنانی منطقه آزاد مهران را موقعیتی مناسب برای اجرای طرح پارک پرو پروپیلن دانست و با اشاره به راه اندازی مجموعه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام، اظهار کرد: این شرکت در تولید انواع پلی پروپیلن با گریدهای همو پلیمر، کوپلیمر تصادفی و کوپلیمر بلوک فعالیت خواهد داشت.

او گفت: ایجاد صنایع پایین دستی شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام رابطه مستقیمی با پارک پتروشیمی که امروز در منطقه آزاد مهران جانمایی می شود، دارد راه اندازی پارک پلی پروپیلن در سفر رییس جمهور در دور اول به این استان مورد تاکید قرار گرفته است که بعد از کار کارشناسی ها و بررسی های لازم، منطقه آزاد مهران برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: زمین مورد نیاز برای جانمایی پارک پتروشیمی بایستی دارای ویژگی های خاصی از نظر فنی و موقعیتی باشد به نظر ما منطقه آزاد مهران که امروز از آن بازدید شد، برای اجرای طرح پارک پرو پروپیلن مناسب است.

علی‌عسگری با اشاره به اینکه با رایزنی هایی که استاندار ایلام نیز انجام داده مقدمات تامین خورک برای این پارک فراهم شده است، تصریح کرد: مشکلی برای راه اندازی این پارک در استان و منطقه مهران نداریم و مقدمات اجرای این طرح را فراهم خواهیم کرد و در آینده بتوانیم مقدمات اجرایی شدن آنرا فراهم کنیم.

او گفت: راه اندازی این پارک نقش مهمی می تواند در راستای رونق تولید و اشتغال در استان ایلام داشته باشد، این پارک در راستای توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در راستای فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی، راه اندازی پارک پتروشیمی بسیار مهم است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر اینکه فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی جزو اهداف راهبردی نظام است، ابراز کرد: پتروشیمی یک مزیت نسبی است و جمع آن با پارک و صنایع پایین دستی، می تواند پدیده ای موفقی را در استان ایلام رقم بزند.

وی با اشاره به تاسیس شرکت پارک های پتروشیمی با عنوان "افق خلیج فارس" ابراز کرد: تا کنون ۹ پارک در مناطق مختلف از جمله جنوب کشور جانمایی شده است.

کد خبر 2763266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha