ایجاد بیش از ۲۳ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در کردستان

مدیرکل کمیته امداد کردستان از ایجاد ۲۳ هزار و ۵۴۹ مورد فرصت شغلی طی ۳ سال اخیر در کردستان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، رضا طوسی در جلسه شورای اشتغال کردستان، گفت: در سال ۱۴۰۱ در راستای آموزش مهارتی و ایجاد اشتغال تسهیلاتی بالغ بر ۷۵۲ میلیارد تومان پرداخت شد که به کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی استان شد.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد حلقه اتصال یاوران اشتغال و مددجویان کمیته امداد کردستان است، افزود: امسال تخصیصی اعتبارات تبصره ۱۸ به کمیته امداد یک هزار و ۷۷ میلیارد تومان است که ۶۹ درصد آن ابلاغ شده و انتظار می رود ۴۶۰ میلیارد تومان از طریق منابع استانی به ما اختصاص یابد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان اظهار کرد: تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ حدود ۳۲ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۲۳ درصد آن ابلاغ شده و صندوق امداد ولایت کمیته امداد نیز بیش از ۳۶ میلیارد تومان پرداخت کرده که صد در صد اختصاص یافته است.

طوسی ادامه داد: خودکفایی و ایجاد اشتغال مددجویان کمیته امداد پروسه ای سه ساله دارد و در سه سال اخیر ۲۳ هزار و ۵۴۹ مورد ایجاد اشتغال را در کردستان داشتیم که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۲۴ مورد را مددجو و ۴ هزار و ۶۸۰ اقشار نیازمند تشکیل داده اند.

وی یادآور شد: در آذر ماه جشن اشتغال و خودکفایی تعدادی از خانواده های مددجو کمیته امداد اعلام می شود و به معنای خروج از چرخه حمایت کمیته امداد نیست بلکه خدمات کمیته را دریافت می کنند.

کد خبر 2763319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha