تشکیل ۱۴۱ پرونده قاچاق در حوزه انبارهای کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه ۱۴۱ پرونده قاچاق در حوزه انبارهای استان تشکیل شده است، گفت: ارزش ریالی این پرونده ها ۹ میلیارد ریال بوده که ۱۷۵ درصد از لحاظ ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی در چهارمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، گفت: بر اساس ماده ۵ و ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، اداره کل صنعت، معدن و تجارت مکلف به راه اندازی و نظارت بر سامانه جامع انبارها است که این سامانه در ذیل سامانه جامع تجارت راه اندازی و با هماهنگی دبیرخانه قاچاق کالا و ارز استان بر نحوه عملکرد این انبارها نظارت می شود.

وی اظهار کرد: با هماهنگی تمامی دستگاه های نظارتی و اجرایی ۴ هزار و ۴۸۴ مورد انبار در حوزه کالاهای کشاورزی، صنعتی و دیگر کالاها در بستر سامانه جامع انبارهای اداره کل صمت، در کردستان ثبت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، بازرسی های موردی از انبارهای ثبت شده در سامانه جامع تجارت صورت گرفته و همچنین برخی از این انبارها نیز به صورت هوشمند انجام شده است.

خلیقی با بیان اینکه در حوزه بازرسی موردی ۵۸ درصد نسبت به ۷ ماهه سال گذشته رشد داشته ایم، ادامه داد: در حوزه تشکیل پرونده تخلفات قاچاق کالا و ارز مرتبط با انبارهای ثبت شده، در تعداد پرونده ها ۱۳ درصد رشد داشته ایم.

وی یادآور شد: در این مدت ۱۴۱ پرونده قاچاق کالا و ارز در حوزه بازرسی از انبارهای کردستان تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده ها ۹ میلیارد ریال است و ۱۷۵ درصد از لحاظ ریالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: در این مورد هم با هماهنگی دستگاه های اجرایی زیر ربط و دستگاه های کاشف گشت های مشترکی را داشته ایم که ۶۶ مورد گشت مشترک برگزار شده و ۱۴ پرونده به ارزش ریالی یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

کد خبر 2763400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha