فعالیت بازارچه های مرزی و ساماندهی مرز از قاچاق جلوگیری می کند

مدیرکل بازرسی و امور استان های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: هر چه فعالیت بازارچه های مرزی پررنگ تر باشد و فعالیت مرزهای رسمی نیز برای تجار و بازرگانان ساماندهی شده تر باشد، قاچاق کمتری را در مناطق مرزی شاهد خواهیم بود.

به گزارش کرد پرس، ایرج حیدری در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان، گفت: به هر میزان بازارچه ها و مرز فعال باشد یقین بدانید امنیت پایدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه قانون بی نقص و به نفع مردم و مرزنشین و مرزدار است و باید همیشه رضایتمندی مرزدار تحقق پیدا شود، اظهار کرد: مرزنشینان و کردستانی ها باید از ظرفیت مرز بیش از پیش بهره مند شوند.

مدیرکل بازرسی و امور استان های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور افزود: سیاست های دولت و استاندار به عنوان رئیس کمیسیون قاچاق و ارز باید در مورد مرز کاملا اجرا شود تا مردم به بهترین شیوه از ظرفیت مرز بهره مند شوند.

حیدری با تاکید براینکه راهبرد اقتصادی برای به فعالیت رساندن ظرفیت ها و استعدادها در مرز باید در دستور کار استان قرار گیرد، ادامه داد: امروز شناخت کافی از دو سوی مرز در بین متولیان امر در کردستان وجود دارد این مهم زمینه را برای تصمیم گیری و تصمیم سازی درست در مورد مرز را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز فقط برخوردی نیست و ساماندهی مرز یک نوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

مدیرکل بازرسی و امور استان های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور بیان کرد: استفاده از توانمندی های اقتصادی بخش خصوصی، فعال کردن تجار و بازرگانان کشورهای همجوار با داخل و ایجاد ساختار سازمانی مناسب از دیگر راه ها و راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 2763403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha