ترویج فرهنگ کتاب خوانی لزوم امروز جامعه است

فرماندار سنندج بر ترویج فرهنگ کتاب خوانی در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتاب خوانی صرفا وظیفه ی نهاد کتابخانه ها نبوده و این مهم وظیفه ی عمومی و تمام دستگاه ها است.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در ویژه برنامه «بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار» به مناسبت سی و یکمین دوره هفته کتاب، گفت: معجزه دین اسلام کتاب است و این اهمیت جایگاه کتاب در دین ما را می رساند و اولین پرچمدار کتاب، پیامبر اسلام (ص) است.

وی به افزایش استفاده از فضای مجازی و کاهش قابل ملاحظه مطالعه کتاب اشاره کرد و افزود: ضروری است رسانه ها و آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مدیریت استفاده از فضای مجازی ورود جدی داشته باشند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سنندج با انتقاد از سطحی شدن و غیر علمی شدن مطالعه ها، اظهار کرد: از نظر تعداد کتابخانه ها و نیز تعداد نسخ کتاب در استان با ایده آل ها فاصله داریم و این مهم نیازمند همت تمامی مسئولین و نیز خیرین و دوستاران این حوزه است.

عسکری بر تاسیس کتابخانه ها در روستاها و کتابخانه های مشارکتی تاکید کرد و ادامه داد: شورای شهر و شهرداری سنندج یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان سهم خود را در توسعه کتابخانه ها پرداخت کرده که جای تقدیر دارد و از جانب کمیته برنامه ریزی شهرستان مبالغ قابل توجهی برای تجهیز و توسعه کتابخانه ها خصوصا در سطح روستاها اختصاص می یابد.

کد خبر 2763424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha