یخبندان بر کردستان حاکم می شود/سلین پربارش ترین شهر کردستان

اداره کل هواشناسی کردستان طی اطلاعیه ای آخرین وضعیت جوی استان را تشریح کرد و اعلام کرد تا روز شنبه بارشی نخواهیم داشت و تا آخر هفته جاری شاهد یخبندان در سطح استان خواهیم بود.

به گزارش کرد پرس، بر اساس این اطلاعیه سامانه بارشی از استان خارج شده و از اواخر امشب تا روز شنبه وضعیت جوی پایدار و آرام بوده و بارشی نخواهیم داشت.

اداره کل هواشناسی کردستان از کاهش ۴ درجه ای دما از امشب در کردستان خبر داده و اعلام کرد اکنون دمای هوا در برخی نقاط به زیر صفر درجه رسیده و این سرمای شدید به یخبندان شبانه و صبحگاهی منجر خواهد شد.

بر اساس این گزارش از صبح امروز مه و کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی به ویژه ارتفاعات و گردنه ها را شاهد خواهیم بود و تا آخر هفته جاری شاهد یخبندان در سطح استان خواهیم بود.

صبح امروز دمای هوا در زرینه و هزارکانیان به زیر منفی ۶ درجه و در سنندج به منفی ۲ درجه رسیده است و در سایر نقاط همچون نساره منفی ۴ درجه و شهرستان های بانه، بیجار و دهگلان منفی ۳ درجه، سقز و قروه منفی ۲، مریوان منفی یک و سروآباد صفر درجه است.

همچنین از امروز شاهد سرمای شدید و وزش باد در سطح استان خواهیم بود و دمای سنندج امروز بین منفی ۲ تا ۱۱ درجه، فردا ۰ تا ۱۱ درجه و روزهای بعد نیز کاهشی و در نوسان خواهد بود.

طی شبانه روز گذشته سراب شهرک با حداقل دمای منفی ۳ درجه و سلین اورامان با ۱۵ درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان کردستان بودند.

همچنین شهر سلین در منطقه اورامان با ۹۷ میلی متر بارندگی در شبانه روز گذشته بیشترین بارش را در استان به نام خود ثبت کرد و پس از آن سروآباد ۶۸ میلی متر، مریوان ۵۳ میلی متر، بانه ۴۲ میلی متر، کامیاران ۳۹ میلی متر، آویهنگ ۳۴ میلی متر، موچش ۳۴ میلی متر، سنندج ۳۵ میلی متر، هزارکانیان ۳۰ میلی متر و حاجی ممدان نیز با ۲۲ میلی متر بارندگی داشتند.

همچنین در شبانه روز گذشته ۴ سانتی متر برف در ایستگاه زرینه و ۳ سانتی متر در ایستگاه هزارکانیان ثبت شده است.

کد خبر 2763508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha