تفاهم‌نامه گردشگری کشاورزی در آذربایجان غربی به امضا رسید

سرویس آذربایجان غربی- تفاهم‌نامه گردشگری کشاورزی بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان جهاد کشاورزی و نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی امضا شد.

به گزارش کردپرس، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اظهار کرد: امروزه گردشگری به‌عنوان یک صنعت سبز مورد توجه کشورها قرار گرفته است چرا که با سرمایه‌گذاری پایین در این حوزه می‌توان درآمد زیادی را کسب کرد.

مرتضی صفری افزود: آذربایجان غربی نیز با داشتن ظرفیت‌های بی‌نظیر می تواند نقش مهمی در حوزه گردشگری ایفا کند و از جمله مزیت‌های استان در حوزه گردشگری می‌توان به وجود بناهای تاریخی و طبیعت بکر و گردشگری کشاورزی آن اشاره کرد.

او ادامه داد: گردشگری کشاورزی یکی از انواع جذاب گردشگری بوده و در روستاها با توسعه واحدهای بوم‌گردی و ایجاد مراکز تفریحی می‌توان به رونق هر چه بیشتر این نوع گردشگری در آذربایجان غربی کمک کرد. 

صفری گفت: آذربایجان غربی از جمله معدود استان‌های کشور بوده که برای توسعه گردشگری کشاورزی اقدام به امضای تفاهم‌نامه با سازمان جهاد کشاورزی استان کرده و امید است این تفاهم‌نامه گام مهمی برای توسعه گردشگری کشاورزی باشد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: آذربایجان غربی با توجه به داشتن انواع باغات میوه ظرفیت بالایی برای برگزاری انواع جشنواره‌های کشاورزی را دارد و در این راستا باید همکاری و تعاملات سازمان جهاد کشاورزی با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزایش یابد.

خسرو شهبازی افزود: از آنجایب که اغلب اشتغال مردم در این استان در حوزه کشاورزی بوده و همین موضوع فشار زیادی بر روی منابع طبیعی استان می‌آورد باید با توسعه گردشگری کشاورزی، از بار اشتغال کشاورزی استان کاسته و به‌سمت گردشگری کشاورزی سوق داد.

او با بیان اینکه ایجاد مراکز تفریحی در اطراف استخرهای پرورش‌ ماهی می‌تواند موجب جذب گردشگر در این حوزه شود، ادامه داد:  وجود مناطق عشایرنشین، ایجاد بازارچه‌های روستایی و عشایری، ایجاد مراکز اقامتی در کنار باغات میوه چندهکتاری استان می‌تواند از جمله جاذبه‌های گردشگری کشاورزی در آذربایجان غربی باشند.

کد خبر 2763519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha