جمع آوری ۵۵ میلیارد تومان زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: طی سال جاری در سطح یک هزار و ۳۱۲ روستای استان، ۵۵ میلیارد تومان زکات فطریه و زکات اموال جمع آوری شده است.

به گزارش کرد پرس، رضا طوسی در دومین جلسه شورای زکات استان کردستان، گفت: ۵۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون زکات در ۸ ماهه منتهی به آبان ماه سال جاری در استان جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه این میزان زکات در یک هزار و ۳۱۲ روستای استان جمع آوری شده است، اظهار کرد: ۹۰ درصد زکات جمع آوری شده توسط معتمدین جمع آوری و در فعالیت های عام المنفعه و کمک به محرومین توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان افزود: ۳۳ هزار نفر در قالب کمک به محرومین از محل زکات جمع آوری شده، بهره مند شدند که در قالب جهیزیه، کمک درمانی، کمک تحصیلی، معیشتی و ... بوده است.

طوسی با بیان اینکه ۳۷ میلیارد تومان از زکات جمع آوری شده در راستای کمک به محرومین هزینه شده است، ادامه داد: بقیه مبلغ که حدود ۱۸ میلیارد تومان بوده در محل پروژه های عام المنفعه هزینه شده است.

وی یادآور شد: احداث و تعمیر مسجد و احداث و تعمیر خانه عالم از مهمترین محل های هزینه کرد زکات جمع آوری شده در سال جاری در سطح استان کردستان بوده است.

کد خبر 2763571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha