پاکسازی نژادی در مورد کردها و ایزدیهای عراق اتفاق افتاده است

سرویس جهان - موسسه ژئوپلتیکال اینتلیجنس سرویس در گزارش خود گفته است طرح صدام برای مقابله با کردهای عراق و تجاوز داعش به ایزدیها جزء موارد پاکسازی نژادی در جهان محسوب می شود.

به گزارش کردپرس، موسسه ژئوپلتیکال اینتلیجنس سرویس کشور لیختن اشتاین که خود را موسسه مستقل و غیر وابسته به کشورها اعلام کرده، در گزارشی به موارد مهم نسل کشی در جهان اشاره کرده و تاکید کرده است این اتفاقات تلخ یادآور توجه بیشتر به حقوق انسانها، محاکمه جنایتکاران، رعایت عدالت و سرلوحه قرار دادن قانون است.

این موسسه از جمله موارد نسل کشی در جهان طی یک قرن اخیر را تلاش رژیم صدام حسین برای نسل کشی کردهای عراق در دهه 1980 عنوان کرده و تاکید کرده است کشته شدن قطعی حداقل 50000 شهروند کرد در این دهه در عراق نشانه تلاش سازمان یافته برای پاکسازی نژادی کردها بوده است.

این موسسه حقوق بشری همچنین از نسل کشی ایزدیها در عراق توسط داعش به عنوان یکی از درآورترین اقدامات علیه بشریت یاد کرده و از این که مقامات دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق تلاشی برای التیام زخمهای ایزدیها نکرده اند، انتقاد کرده است.

ژئوپلتیکال اینتلیجنس سرویس با اشاره به عدم محاکمه عادلانه عاملان اصلی نسل کشی ها در جهان از جمله کردهای عراق و ایزدیها تاکید کرده است، لازم است تغییراتی در قوانین حقوقی نهادهای حقوق بشری بین المللی ایجاد شود تا عاملان این جنایتها به سزای اعمال خود برسند.

این نشریه اروپایی کشورهای غربی را در عدم به رسمیت شناختن برخی نسل کشی ها مانند نسل کشی ایزدیها توسط داعش مورد مواخذه قرار داده است.

کد خبر 2763607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha