ورود 9 کاروان نظامی آمریکا به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش ماهانه دیده بان حقوق بشر سوریه، طی یک ماه گذشته 420 وسله نقلیه سبک و سنگین متعلق به ائتلاف به رهبری آمریکا وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شده است.

به گزارش کردپرس، سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارش خود از 110 مین ماه حضور نظامی آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، از ورود 9 کاروان نظامی متعلق به آمریکا و ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری این کشور به مناطق مختلف تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، طی یک ماه گذشته 420 وسیله نقلیه سبک و سنگین در 9 کاروان نظامی تجهیزات جنگی و لجستیک به پایگاههای تحت کنترل آمریکا در مناطق تحت کنترل کردها در شمال و شمال شرق سوریه منتقل کرده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه گفته است این کاروان ها از مبدا اقلیم کردستان عراق حرکت کرده و پس از عبور از گذرگاه غیررسمی الولید میان اقلیم کردستان و منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، وارد حسکه و دیرالزور شده اند.

این نهاد ناظر بر تحولات سوریه همزمان از تشدید حملات به پایگاههای آمریکا در این مناطق خبر داده است. گروههای مخالف حضور آمریکا در عراق و سوریه طی یک ماه گذشته بیش از 40 حمله راکتی و پهپادی علیه مواضع آمریکا در حسکه، دیرالزور و التنف سوریه انجام داده اند.

این نهاد درباره تلفات احتمالی نیروهای آمریکا در این حملات اظهارنظر نکرده است.

کد خبر 2763662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha