کارگروه ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز باید در بانه تشکیل شود

سرویس کردستان_ دادستان عمومی و انقلاب استان کردستان گفت: کارگروه ویژه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در داخل و خارج از محدوده شهری باید با مدیریت شهرداری بانه تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار کرد پرس محمد جباری آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بانه که با حضور مسئولین این شهرستان برگزار شد ، اظهار داشت : دادستان نقش و جایگاه خطیر و ارزشمند در دستگاه قضایی دارد که بصورت توام ، قاضی ، مدیر و وکیل مدافع در اجرا و تحقق عدالت در جامعه است.

وی تصریح کرد : اجرای عدالت در جامعه باید مصروف به شناخت آن باشد که شناخت عدالت بسیار دشوارتر از اجرای آن است که در این زمینه تمامی ارگانها موظفند تا دستگاه قضایی را در اجرای عدالت یاری کنند. 

دادستان عمومی و انقلاب سنندج افزود : مردم بانه انتظار مضاعفی از مسئولین برای خدمتگزاری دارند و برطرف نمودن مسایل و مشکلات این شهرستان با هم سویی و هم افزایی و انجام وظایف ارگانهای مسئول میسر است و در بحث حقوق عامه باید اولویت های این شهرستان شناسایی شود. 

وی تاکید کرد : دستگاه قضایی در حوزه حقوق عامه نظیر تامین آب شرب ، صیانت از منابع طبیعی ، مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز وظایفی دارد که در قانون مشخص شده است . 

جباری اضافه کرد : در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز ، هم در داخل محدوده شهر و هم در خارج از محدوده شهر که از مصادیق اجلی حقوق عامه به شمار می رود ، ضروری است تا کارگروه و کمیته ویژه ای با مدیریت شهرداری بانه و حضور دادستان این شهرستان تشکیل شده و با استفاده از استراتژی برنامه ریزی شده بصورت تیمی و گروهی با حمایت های لازم از شهردار و رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان در جهت مقابله با این دسته از تخلفات اقدام شود . 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از کمبود پارکینگ در شهرستان بانه انتقاد کرد و افزود : معضل ترافیک در شهرستان به چشم می خورد و ضروری است تا با احداث پارکینگ های عمومی این مشکل را برطرف نمود. 

وی در پایان بر لزوم انتقال زندان بانه به خارج از شهر اشاره کرد و افزود : ضروری است تا مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان در سریعترین زمان ممکن نسبت به اختصاص زمین مناسب برای انتقال زندان بانه به خارج از شهر ، مساعدت های لازم را انجام دهد. 

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از تلاشهای سعید اسکندری ، حکم انتصاب حجت نصیری پور بعنوان دادستان جدید عمومی وانقلاب بانه توسط دادستان مرکز استان کردستان به وی اهدا شد .

کد خبر 2763686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha