سعید صفری، قهرمانی از دیار کردستان/ایران می تواند جزو کشورهای صاحب جایگاه در رشته MMA باشد

سعید صفری مربی جوان و موفق هنرهای رزمی متولد ۱۱ تیر ماه ۱۳۷۶ در کردستان شهر سقز، قهرمان ملی پوش و عضو سابق تیم ملی بوکس و ووشو ایران است که در حال حاضر در رشته MMA  به عنوان مربی حرفه ای این رشته به صورت فنی و آکادمیک فعالیت دارد.

او از ۴ سالگی فعالیت ورزشی خود را آغاز و در نوجوانی به صورت حرفه ای وارد دنیای پر تب و تاب مبارزات شرقی شد. فنون رزمی که جدا از القای رسانه های امریکایی در مسیر زورگویی، اغلب بر تعالی روح و جسم فرد و کنترل خشم و رشد فردی متمرکز است.

صفری از دوران کودکی و شروع به فعالیت های ورزشی آموزش های رشته بوکس را آغاز کرده و با ۱۷۸ سانتی متر قد و ۷۰ کیلوگرم وزن صاحب کاپ تکنیک بوکس ایران و ۳ دوره قهرمانی بوکس است که در ایران به عنوان اولین شخصی که با سبک «جیت کان دو» بروس لی پس از رسمی شدن این سبک در فدراسیون ووشو، موفق شود وارد تیم ملی ووشو ایران شده و در سال ۱۳۹۴ عنوان نخست را در رقابت های ملی ووشو (ساندا) به عنوان ملی پوش ایرانی از آن خود کند.

این مبارز ایرانی MMA آخرین قهرمانی خود در مسابقات MMA (هنرهای رزمی ترکیبی) را در سال ۲۰۱۹ در تفلیس گرجستان در وزن سبک وزن ۷۰.۳ کیلوگرم (۱۵۵ پوند) در قفس MMA کسب کرد و کمربند جهانی و مدال طلا را از آن خود کرد.

او در سال ۲۰۲۰ از تمامی مسابقات خداحافظی و با توجه به علاقه من بودن به رشته MMA و با تلاش مستمر حالا مربی موفقی در این رشته و به دنبال پرورش استعدادهای قهرمانی در ایران است.

سعید صفری، قهرمانی از دیار کردستان/ایران می تواند جزو کشورهای صاحب جایگاه در رشته MMA باشد

صفری در گفت و گو با کرد پرس ضمن ابراز امیدواری برای ایجاد زیرساخت های لازم برای تقویت این رشته ورزشی، گفت: در حال حاضر عمده ترین چالش رشته ورزشی MMA شناخت کم برخی از مربیان این رشته نسبت به آن است.

او اضافه کرد: بیشتر مربیانی که به تازگی وارد این رشته شدند و یا از اسم این رشته استفاده می کنند، اغلب مربیان کاملی نیستند و فقط در یک یا ۲ رشته فعالیت داشته، در حالی که برای مربی این رشته بودن حداقل باید به چند سبک مانند بوکس، کیک بوکس، تکواندو، کشتی، جوجیتسو و ... مسلط بود.

صفری ادامه داد: هر چند نباید کتمان کرد که در حال حاضر این رشته ورزشی به تازگی در ایران رسمی شده و هنوز برای کامل شدن و پیشرفت مسیر طی نشده زیادی در پیش دارد که باید به مرور و با حمایت دستگاه های اجرایی و تقویت جایگاه ایران برای قهرمان پروری انجام شود.

او با قدردانی از مسئولان مرتبط برای رسمی شدن این رشته ورزشی در ایران، بیان کرد: با توجه به علاقه مندی ورزشکاران بسیاری برای فعالیت در رشته MMA می توان با توجه به رسمی شدن این رشته به صورت متمرکز ورزشکاران موفق ایرانی را  وارد مسابقات حرفه ای و جهانی کرد.

سعید صفری، قهرمانی از دیار کردستان/ایران می تواند جزو کشورهای صاحب جایگاه در رشته MMA باشد

صفری با تاکید بر اینکه یکی از اهداف او در این رشته قهرمان پروری و تربیت مربیان کارآزموده است، گفت: به دنبال پرورش مربیان حرفه ای از میان شاگردانم که از ابتدا در کنار من آموزش دیده و به صورت اصولی و فنی این رشته را دنبال کرده اند، هستم تا با آموزش صحیح بتوانند در آینده ورزشکاران خوبی را در این رشته در جای جای ایران آموزش دهند.

تشکیل یک تیم از ورزشکاران حرفه ای و کامل از نظر تکنیک در رشتهMMA  نیز از دیگر برنامه های این مربی جوان است که قصد دارد با آموزش و پرورش صحیح ورزشکاران را برای مسابقات جهانی اماده کند.

او با اشاره به اینکه شاگردانی در رده های سنی مختلف دارد، ادامه داد: افراد با شرایط سنی مختلف از شهرهای مختلف ایران و مسافت های کم و زیادی را برای یادگیری و آموزش طی کرده و به تهران می آیند که در بین این افراد استعدادهایی برای قهرمان جهان شدن و به اهتزار در آوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

صفری درباره جایگاه ایران در این رشته ورزشی در بین سایر کشورهای جهان، اضافه کرد: در حال حاضر ایران جایگاه متوسطی در رشته MMA در میان سایر کشورها در دنیا دارد آنگونه که باید به این رشته بهایی داده نشده است، در صورتی که ایران یکی از قطب های قهرمانان و ورزشکاران حرفه ای رزمی در جهان و جز کشورهای مهم فعال در رشته های رزمی است.

او ادامه داد: یکی از مشکلات ورزشکاران قهرمان در ایران با توجه به اینکه از لحاظ فنی جزو بهترین های جهان هستند، این است که برای کسب مقام قهرمانی باید با هزینه های شخصی به سمت هدف و مدال آوری حرکت کنند نه تنها در این رشته بلکه سایر رشته های رزمی و ... با این مانع مواجه هستند.

صفری افزود: استعدادها در اغلب رشته های ورزشی از باشگاهای کوچک و شخصی به درجه قهرمانی رسیدند که اگر حمایت های مسئولان ورزشی و دستگاه های اجرایی مرتبط به همه رشته های ورزشی یکسان و بیشتر شود قطعا نتایج جهانی بهتر و بیشتری برای کشور و مردم ایران عزیز به ارمغان خواهد آمد.

کد خبر 2763714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha