تخریب ۱۲۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ به گفته دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در هشت ماهه ابتدایی امسال 237 فقره تغییرکاربری اراضی در کرمانشاه شناسایی شده است.

به گزارش کردپرس؛ حمیدرضا کریمی امروز در جمع خبرنگاران، بااشاره به تشدید برخورد دستگاه قضایی با تغییر کاربری ها، اظهار کرد: طبق قانون تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی ممنوع بوده و در صورت مشاهده قلع و قمع خواهد شد.

وی افزود: تغییر کاربری باغات و اراضی علاوه براینکه اکوسیستم طبیعی محیط زیست را برهم می زند، امنیت غذایی را هم در آینده با خطر مواجه خواهد کرد.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: بر این اساس، دستگاه قضایی با هرگونه تغییر کاربری باغات و اراضی کشاورزی و ساخت ویلا به جای آنها، قاطعانه، سریع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه جمعا 237 فقره تغییرکاربری باغات و اراضی کشاورزی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۱۲۸ فقره منجربه قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز شد که داخل این باغات و اراضی کشاورزی ساخته شده بود.

به گفته این مسئول قضایی، تاپایان امسال حکم سایر تغییر کاربری های انجام شده هم اجرایی وقلع و قمع  خواهند شد.

کریمی در ادامه با تاکید براینکه دستگاه های متولی همچون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی باید در راستای شناسایی و مقابله با تغییرکاربری ها هشیاری خود را افزایش دهند، اعلام کرد: افزایش تعداد گشت های کنترل یکی از راه های پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری هاست که این دستگاه ها باید در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر 2763727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha