هشدار بارش برف در کردستان/دمای هوا کاهش می یابد

اداره کل هواشناسی کردستان در خصوص آخرین وضعیت جوی این استان اطلاعیه ای را صادر کرد که بر اساس آن با ورود سامانه بارشی جدید به کردستان و بارش برف در ارتفاعات، تردد در برخی مسیرهای مواصلاتی با اختلال مواجه می شود.

به گزارش کرد پرس، اداره کل هواشناسی کردستان از وارد شدن سامانه بارشی از امروز سه شنبه به استان خبر داد که پیامد این سامانه بارشی، بارش های رگباری باران، برف و رعد برق در استان است.

بر اساس این گزارش بیشترین بارش ها در شهرستان های بانه، مریوان، سروآباد، غرب سقز، سنندج، دیواندره و کامیاران خواهد بود و به طور کلی بارش های این سامانه در شرق و مرکز استان قابل ملاحظه نیست، اما از امشب دمای هوا با کاهش ۴ درجه ای مواجه است.

در پی این کاهش دما، بارش ها در نقاط مرتفع و به ویژه در مسیرهای سنندج به سقز، سقز به بانه و مریوان به صورت رگبار، برف و باران بوده و تردد ماشین ها را با اختلال روبه رو خواهد کرد.

اداره کل هواشناسی کردستان توصیه کرد، ماشین هایی که در این مسیرها تردد می کنند حتماً خود را به زنجیر چرخ و سایر تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

این سامانه بارشی از ظهر فردا از استان خارج شده و به دنبال آن در روز چهارشنبه، یخبندان زمستانه حاکم می شود و این حالت تا شنبه هفته آینده ادامه دارد.

کد خبر 2763748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha