انجام ۵۲ ماموریت توسط اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، اورژانس هوایی این دانشگاه ۵۲ ماموریت انجام داده و سرعت در امدادرسانی ها مطلوب است.

به گزارش کرد پرس، حسین جعفری با بیان اینکه اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ابتدای تاسیس تا کنون ۵۱۹ ماموریت انجام داده است، گفت: روز گذشته جان مرد ۲۷ ساله که در اثر حوادث ترافیکی دچار جراحات شدیدی در نواحی سر، گردن و ستون فقرات بود با اقدام به موقع اورژانس هوایی نجات پیدا کرد.

وی اظهار کرد: در آبان ماه سال جاری ۶ هزار و ۵۸۴ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی و ۲۷ هزار و ۸۸ پاسخ به تماس با مر کز دسیپچ اورژانس، توسط این مرکز به ثبت رسیده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: ماموریت های مذکور که با اعزام آمبولانس همراه بوده، شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت ها و بیماری ها بوده اند که در مجموع چهار هزار و ۴۸۲ مورد از این ماموریت ها مربوط به بیماری ها است.

جعفری به هزار و ۲۷۷ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۸۲۵ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی در مدت آبان ماه سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: طی مأموریت های انجام شده تعداد هزار و ۱۵۷ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۲ هزار و ۶۵۸ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان های استان اعزام شده اند.

وی از ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به هزار و ۴۷۸ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۳۴۸ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ در مدت مذکور در سطح استان خبر داد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: ۲۸۳ مورد از ماموریت های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری های قلبی و ۲۴۸ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

کد خبر 2763801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha