خطر سقوط اداره‌ خودگردان کردی در سوریه توسط ترکیه

سرویس جهان- دو پژوهشگر مسائل کردها هشدار دادند ترکیه عزم خود را برای نابودی مدیریت خودگردان کردی در سوریه، با استفاده از توجه جهانی به غزه جزم کرده است.

به گزارش کردپرس، دو پژوهشگر مسائل کردها علت تشدید حملات ترکیه علیه نیروهای دموکراتیک سوریه و زیرساخت‌ها در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را تلاش آنکارا  برای ساقط کردن ساختار سیاسی-نظامی کردهای سوریه همزمان با توجه جهانی به مسئله غزه دانستند.

 الیزا مارکوس،  تحلیلگر مسائل کردها هشدار داد همزمان با حملات ترکیه به زیرساخت‌های غیرنظامی و نیروهای دموکراتیک سوریه، تنش‌ها در این منطقه تحت کنترل کردها افزایش یافته است.

 او در صفحه اجتماعی ایکس خود تاکید کرده است که کشورهای آمریکا بر ترکیه برای پایان تقابل با کردهای سوریه نتیجه‌ای نداشته و آنکارا حملات خود را تشدید کرده است.

 مارکوس تاکید کرده است که علت ادامه حضور آمریکا در این منطقه تهدیدهای جدی ترکیه علیه کردهای سوریه است. 

 نیکولاس هراس، تحلیلگر ارشد موسسه نیولاینز آمریکا نیز از خطر افزایش حملات ترکیه علیه زیرساخت‌ها در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه همزمان با درگیری جنگجویان قبایل عرب در دیرزور نیروهای تحت کنترل کردها خبر داده است.

 او تاکید کرده است که موقعیت کردهای سوریه که هم پیمان آمریکا محسوب می‌شوند به خطر افتاده است. نیکلاس هراس ادعا کرده است که جنگ اسرائیل با فلسطینیان در غزه از توجه جهانی به مسئله کردهای سوریه کاسته است.  بنابراین، ممکن است این فشارها در سال ۲۰۲۴ که انتخابات در آمریکا برگزار می‌شود، منجر به فروپاشی ساختار سیاسی نظامی کردهای سوریه شود.

کد خبر 2763830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha