کردستان در صدر استان های گران کشور

تورم سالانه کردستان ۶.۵ درصد بیشتر از میانگین کشور است.

مرکز آمار ایران شاخص  تورم  در آبان ماه ١٤٠٢ را اعلام کرد که بر اساس آن شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کردستانی به عدد ۲۲۷.۷ رسیده و نسبت به ماه قبل ۲ درصد افزایش داشته است.
بر اساس داده های مرکز آمار ایران، کردستان در بخش قیمت خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در شاخص تورم نقطه به نقطه در آبان ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به آبان ماه سال ۱۴۰۱ با ۴۲.۸ درصد رشد، بعد از استان اردبیل دومین استان گران کشور محسوب می شود.
همچنین کردستان در بخش کالاهای غیرخوراکی و خدمات در شاخص تورم نقطه به نقطه با ۴۷.۶ درصد رشد در آبان ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به آبان ماه سال ۱۴۰۱، بعد از استان های یزد و خراسان شمالی سومین استان گران کشور است.
در شاخص تورم سالیانه علیرغم اینکه میزان این شاخص به طور میانگین در کشور ۴۴.۹ درصد است اما این رقم در کردستان ۶.۵ درصد بالاتر بوده و عدد ۵۱.۴ درصد را نشان می دهد.
این بدان معنی است که نرخ کالاها و خدمات مصرفی خانوارها در کشور طی یک سال گذشته از آبان ماه ۱۴۰۱ تا آبان ماه ۱۴۰۲ به طور میانگین در سطح کشور ۴۴.۹ درصد افزایش یافته اما در کردستان ۵۱.۴ درصد.
در شاخص تورم نقطه به نقطه نیز در حالی که میانگین این شاخص در کشور ۳۹.۲ درصد است اما در کردستان نرخ این شاخص ۴۵.۵ درصد بوده و با افزایش ۶.۳ درصدی مواجه شده است

کد خبر 2763842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha