رفع تصرف ۷۱ هزار مترمربع اراضی حریم رودخانه های کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۷۱ هزار و ۲۴۹ مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه های استان رفع تصرف شد.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد گفت: آزادسازی موردی در سال جاری ۶۵ هزار و ۲۴۹ متر مربع و آزادسازی سراسری گاران هم ۶ هزار مترمربع بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آزادسازی اراضی رفع تصرف شده مربوط به شهرستان های بیجار، کامیاران، سقز و مریوان بود، اظهار کرد: ۴۲ هزار و ۹۶۷ مترمربع از اراضی به صورت توافقی و ۲۲ هزار، ۲۸۲ متر مربع حکمی و ۶ هزار مترمربع نیز در قالب سراسری، آزادسازی و رفع تصرف شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اعتبار هزینه شده برای رفع تصرف این اراضی را هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بازگشایی مسیر رودخانه ها، حفاظت از اراضی بالادست در مواجه با سیلاب، محافظت حدود و حریم رودخانه و فرهنگ سازی و محافظت از اموال ملی و بیت المال، از مهمترین فواید آزادسازی اراضی ذکر شده است.

آریانژاد ادامه دادک آزادسازی سراسری بازه های مشکل، رفع تصرف موردی تصرفات حریم و بستر رودخانه ها به صورت توافقی و یا از طریق مراجع قضایی از برنامه های این شرکت در زمینه آزادسازی اراضی حریم رودخانه هاست.

وی از اشخاص حقیقی و حقوقی خواست برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مالی ناشی از خرید و ساخت و ساز در اراضی واقع در مجاورت رودخانه ها و مسیل ها، قبل از هرگونه اقدام، با مراجعه به مدیریت منابع آب شهرستان ها، برای مشخص شدن بستر و حریم قانونی به صورت دقیق، استعلام کنند.

کد خبر 2763897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha