تعویق جلسه دادگاه فدرال در خصوص قانون انتخابات پارلمانی کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جلسه دادگاه فدرالی در خصوص قانون انتخابات پارلمانی کردستان به تعویق افتاد و به گفته یک منبع، دادگاه در ۲۷ام ماه جاری بار دیگر در مورد همین مسئله تشکیل جلسه خواهد داد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، روز یکشنبه جلسه دادگاه فدرال جهت رسیدگی به شکایت اتحادیه میهنی کردستان علیه تعدادی از مواد قانون انتخابات پارلمانی کردستان به ۲۷ام این ماه موکول شد.

یک منبع نزدیک به رسانه های حزب دمکرات کردستان گفت: «دلیل به تعویق افتادن جلسه دادگاه برای تصمیم‌گیری درباره این پرونده به دلیل ناقص بودن رویه‌ها و نیاز دادگاه به اطلاع بیشتر از جزئیات قانون و شکایت مطرح شده بود».

پیش از این اتحادیه میهنی کردستان رسما اعلام کرده بود که از پنج ماده قانون انتخابات پارلمانی کردستان که مربوط به تعداد کرسی های پارلمان، انتخابات تک حوزه ای و چند حوزه ای و تعداد کرسی اقلیت های پارلمان کردستان است، شکایت کرده است. این شکایت از سوی زیاد جبار، رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در پنجمین دوره پارلمان کردستان و آمانج نجیب شمعون، یکی از اعضای مسیحیان در شورای استان سلیمانیه به ثبت رسیده است.

در سال ۱۹۹۲ اولین انتخابات پارلمانی کردستان برگزار شد و در سال ۲۰۰۴ قانون انتخابات اصلاح شد و ماده ۹ این قانون که بیان می کرد: «اقلیم کردستان باید از چندین حوزه انتخاباتی تشکیل شود» برداشته شد و اقلیم کردستان فقط شامل یک حوزه انتخابات شد.

بر اساس فرمان ریاست اقلیم کردستان، دوره ششم انتخابات پارلمانی قرار است در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۲۴، با نظارت مستقیم کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق برگزار شد.

کد خبر 2763987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha