هزینه کرد ۱۱ هزار میلیارد تومانی برای توسعه راه های کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در سفرهای اول و دوم هیئت دولت به استان در مجموع حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تقویت زیرساخت های حوزه راه در این استان هزینه شده است.

کیومرث حبیبی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: در سفر اول دولت به استان اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی به تصویب رسید که هم اکنون بخشی از این اعتبار هزینه شده و بخشی نیز در دست پیگیری برای تخصیص است.

وی اظهار کرد: همچنین در سفر دوم نیز ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تصویب شد که این اعتبار نیز طی ۳ سال آینده در حوزه توسعه و تقویت زیرساخت های راه، تخصیص و هزینه می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به کاهش تصادفات رانندگی در جاده های استان، افزود: متاسفانه در سنوات گذشته در زمینه شمار تصادفات و شمار مرگ و میرها کردستان جزو استان های اول کشور بود که ما در زمینه کاهش شماره کشته شدگان در ۶ ماهه اول امسال رتبه اول کشور را کسب کرده ایم، یعنی بیشترین میزان کاهش را داشته ایم.

حبیبی با اشاره به برنامه ریزی ها در این بخش، ادامه داد: انتظار می رود که در سایه اقدامات صورت گرفته و همچنین فرهنگ سازی بهتری از سوی رانندگان وسائل نقلیه، شاهد تداوم این کاهش در استان کردستان باشیم.

کد خبر 2763999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha