تنها راه مقابله با حملات هوایی ترکیه علیه کردهای سوریه

سرویس جهان- دکتر ثرو ردکرو، استاد رشته تقابلات جهانی معتقد است تنها راه مقابله با حملات هوایی ترکیه علیه کردهای سوریه ایجاد منطقه پرواز ممنوع در شمال و شمال شرق سوریه است.

به گزارش کردپرس، دکتر ثورو ردکرو، استاد رشته تقابلات جهانی معتقد است آمریکا باید با بستن آسمان شمال و شمال شرق سوریه به روی پهپادها و هواپیماهای ترکیه مانع از ادامه حملات این کشور علیه زیرساخت ها و غیرنظامیان در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه شود.

دکتر ردکرو در نشستی با عنوان «منطقه تحت کنترل کردها در محاصره» گفت: آمریکا اعلام کرده است که مانع انجام عملیات نظامی زمینی ترکیه علیه کردهای سوریه خواهد شد. بنابراین، ترکیه نمی تواند مثلا، به همراه تانکهایش وارد شهر کردنشین کوبانی در شمال سوریه شود. اما آمریکا می گوید مانع از حملات هوای ترکیه علیه کردها نخواهد شد.

او تاکید کرد در حال حاضر، نه آمریکا و نه روسیه آسمان منطقه را به روی پهپادها و جنگنده های ترکیه نخواهند بست. بنابراین، دست ترکیه برای هدف قرار دادن هر کس و هر هدفی اعم از غیرنظامیان و زیرساختها کاملا باز است.

این کارشناس آمریکایی افزود: اگر آمریکا واقعا نگران جان غیرنظامیان کرد در شمال و شمال شرق سوریه است باید آسمان این منطقه را به روی پرنده های نظامی ترکیه ببندد.

او ادعا کرد که در حالی که غرب خود را نگران وضعیت کردهای سوریه نشان می دهد اما ترکیه را علیه آنها مسلح کرده است و آنکارا نیز شورشیان وابسته به خود در سوریه را به جان آنها انداخته است.

دکتر ردکرو تاکید کرد که نیروهای کرد سوریه بیشترین هزینه را در ائتلاف مبارزه با داعش داده اند اما غرب، ترکیه را علیه آنها تسلیح می کند. بنابراین، غرب در تهاجم ترکیه علیه کردهای سوریه مقصر است.

کد خبر 2764039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha