برپایی دومین نمایشگاه منطقه ای هنرهای تجسمی ایثار در کردستان

دومین نمایشگاه منطقه ای هنرهای تجسمی ایثار در بخش های بزرگسال و دانش آموزی اسفند ماه امسال به میزبانی این استان برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در نشست خبری با خبرنگاران استان در رابطه با برپایی این نمایشگاه، گفت: تعمیق و ترویج هنر انقلابی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، تبیین نقش محور هنر مقاومت در پیشبرد اهداف نظام و ترغیب و حمایت از آفرینشگران هنرهای تجسمی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

علیرضا شهسواری به موضوعات این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: ایثار، مادران و همسران شهدا و ایثارگران، ایثار، عفاف، حجاب و سبک زندگی شهدا، ایثار، بانوان عاشورایی و فرهنگ فاطمی و رسالت امروز از جمله موضوعات برگزاری نمایشگاه منطقه ای هنرهای تجسمی ایثار است.

وی با اجرای این برنامه اتحادیه ای از هنرمندانی که در حوزه تخصصی ایثار و شهادت تولید کردند، ایجاد می شود، اظهار کرد: خوشبختانه در ۴ دهه بعد از انقلاب هنرمندان متعهد ما کارنامه درخشانی در بخش های مختلف دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان ویژگی این نمایشگاه را تمرکز بر حوزه ایثار و شهادت دانست و ادامه داد: این نمایشگاه در پنج منطقه کشور برگزار می شود که کردستان میزبان منطقه یک شامل استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان و گیلان است.

شهسواری با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در این نمایشگاه می توانند آثار خود را از امروز تا ۳۰ دی ماه به دبیرخانه ارسال کنند و داوری آن تا ۱۵ بهمن انجام می شود، یادآور شد: با توجه به ظرفیت های موجود در کردستان داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه هم توسط اساتید این استان انجام می شود.

وی با اعلام اینکه این نمایشگاه در دهه اول اسفند سال جاری توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پنج استان کشور در سنندج برگزار می شود، بیان کرد: این نمایشگاه در بخش دانش آموزی در حوزه های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی و در بخش بزرگسال در رشته های تهذیب، نقاشی، مینیاتور و نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسیط گرافیک، کاریکاتور و مجسمه سازی برگزار می شود.

گفتنی است در پایان این نشست با حضور اهالی رسانه کردستان از پوستر و تیزر دومین نمایشگاه منطقه ای هنرهای تجسمی ایثار رونمایی شد.

کد خبر 2764054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha