احتمال بارش برف و باران در  کردستان

اداره کل هواشناسی کردستان در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی استان اطلاعیه ای را صادر کرد که بر اساس آن از بعدازظهر فردا (چهارشنبه) تا روز شنبه هفته آینده به تناوب شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان کردستان خواهیم بود.

به گزارش کرد پرس، این سامانه جوی سبب افزایش پوشش ابر و مه، در بعضی ساعات رگبار باران با احتمال رعد و برق و در ارتفاعات، گردنه ها و مناطق سردسیر بارش برف و کولاک را به دنبال دارد.

همچنین با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، امروز سه‌شنبه تا قبل از ظهر فردا (چهارشنبه) جو استان پایدار است، اما به دنبال آن از بعدازظهر فردا تا روز شنبه هفته آینده به تناوب شاهد فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور و به تبع آن استان کردستان خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، این سامانه سبب افزایش پوشش ابر و مه، وزش باد شدید، در بعضی ساعات رگبار باران با احتمال رعد و برق و در ارتفاعات، گردنه ها و مناطق سردسیر استان بارش برف و کولاک می شود.

انتظار می رود بارش ها در ۲ بازه زمانی عصر و اوایل شب چهارشنبه تا قبل از ظهر پنجشنبه و طی روز شنبه اتفاق بیفتد که شرایط وقوع بارش در نیمه غربی استان همچون شهرستان های بانه، مریوان، سروآباد قابل توجه تر است.

همچنین از فردا تا اوایل هفته آینده با توجه به فعالیت سامانه بارشی میانگین دمای شبانه روزی استان نسبت به امروز به‌تدریج ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد کاهش می یابد و هوا سردتر می شود.

کد خبر 2764062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha