ملا بختیار: از کنگره چهارم تا کنون هیچکس را رهبر خود نمی دانم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ملا بختیار، عضو سابق شورای عالی سیاسی و منافع اتحادیه میهنی کردستان گفت که بافل طالبانی، رئیس این حزب معتقد است که تمام اختیارات اجرایی حزب باید در اختیار خودش باشند. وی افزود: «من از کنگره چهارم تاکنون کسی را رهبر خود نمی دانم و اتحادیه میهنی کردستان را به رهبری کنونی حزب نمی سپارم».

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، ملا بختیار، روز سه شنبه، در یک مصاحبه درباره کنگره اتحادیه میهنی کردستان گفت: «قبل از کنگره، آقای بافل خواستند من را ببینند، پس از اندکی تأمل به دیدار ایشان رفتم و دو ساعت با هم گفتگو کردیم».

وی افزود: «من سعی کردم شورای عالی یک شورای عالی واقعی باشد و قدرت اجرایی داشته باشد حتی اگر 25 درصد باشد، فقط برای اینکه از مسئولیت فرار نکنیم و با هم مسئولیت بپذیریم».

ملا بختیار در ادامه گفت: «با هم بحث و گفتگو کردیم و فهمیدم که ایشان معتقد است تمام اختیارات اجرایی باید در اختیار خودش باشند».

وی تصریح کرد: «اینکه قدرت متعلق به شخص اول حزب باشد در تاریخ حزب ما بی سابقه است، ما هرگز این را از جناب مام جلال ندیدیم».

همچنین تاکید کرد: «من از کنگره چهارم بە بعد، هیچکس را به عنوان رئیس خود قبول نکرده ام، نه اتحادیه میهنی، نه تاریخ، نه افتخارات اتحادیه میهنی و نه قبر یک شهید اتحادیه میهنی، هیچ کدام را به ریاست فعلی نمی سپارم».

کد خبر 2764084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha