ترکیه به دنبال تصرف کامل مناطق تحت کنترل کردهای سوریه است

سرویس جهان- مت برومفیلد تاکید کرد ترکیه همه اقدامات را برای تصرف کامل منطقه تحت کنترل کردهای سوریه انجام خواهد داد.

به گزارش کردپرس، مت برومفیلد، کارشناس انگلیسی مسائل کردهای سوریه و هم- بنیانگذار موسسه تحقیقاتی مرکز اطلاعات روژاوا نسبت به تشدید حملات ترکیه علیه کردهای سوریه، به منظور تصرف کامل این مناطق هشدار داد.

او در وبینار بررسی مشکلات منطقه تحت کنترل کردهای سوریه هشدار داد ترکیه از هر فرصتی برای تشدید فشار بر مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به منظور سقوط کامل اداره خودگردان کردی استفاده خواهد کرد.

 او هشدار داد ترکیه در آینده تعداد حجم خود به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را بیشتر خواهد کرد.

مت برومفیلد که به خاطر همکاری با کردهای سوریه، هنگام بازگشت به انگلیس بازداشت و بازجویی شده است، موضع ضعیف کشورهای غربی، بویژه آمریکا را در جسارت ترکیه برای حمله بیشتر به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بی تاثیر ندانست.

این ناظر غربی مسائل کردهای سوریه همچنین عامل اصلی تنش میان کردهای سوریه و قبایل عرب در شرق دیرالزور را ترکیه معرفی کرد زیرا به گفته او، آنکارا می خواهد با جان هم انداختن کردها و اعراب تفرقه را در این منطقه به نفع خود بیشتر کند و با ایجاد بی ثباتی بیشتر، فرصت تصرف آن را پیدا کند.

او سیاست آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را که در مقابله با داعش خلاصه کرده، نامنسجم و غیرواقعی خواند و هشدار داد تشدید تنش در این منطقه توسط ترکیه باعث مختل شدن مبارزه با داعش می شود.

کد خبر 2764097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha