مبارزه با زمین خواری، تپه خواری و جنگل خواری رسالت منابع طبیعی است

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: زمین خواری، تپه خواری و جنگل خواری در کشور امری فراگیر شده است و تلاش حافظان منابع طبیعی باید حفظ این امانت الهی باشد.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در بازدید از مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان و همچنین نهالستان ۱۳ هکتاری گریزه سنندج، گفت: محیط زیست و منابع طبیعی ودیعه های الهی نزد ماست که باید با جدیت نسبت به پاسداری از آن همت کنیم.

وی خطاب به کارکنان منابع طبیعی، اظهار کرد: به کار خود اداری نگاه نکنید و با شور و شعف برای حفظ طبیعت روح افزا خدمت کنید.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کارکنان منابع طبیعی مبلغ حفظ طبیعت در جامعه باشند، افزود: حفظ محیط زیست و نگاه حفاظتی به طبیعت، نگاهی توحیدی است.

حجت الاسلام پورذهبی بر لزوم استفاده از طبیعت به بهترین شیوه تاکید کرد و ادامه داد: زمین خواری، تپه خواری و جنگل خواری در کشور امری فراگیر شده است و تلاش حافظان منابع طبیعی باید حفظ این امانت الهی باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان نیز در جریان این دیدار بیان کرد: ۵۰ درصد از عرصه های طبیعی کشور را مراتع تشکیل می دهد و این مهم، نشان از ضرورت حفاظت از این عرصه ها را دارد.

بهزاد شریفی پور بالاترین رسالت منابع طبیعی را حفظ منابع پایه از جمله آب و خاک و پوشش گیاهی عنوان کرد و یادآور شد: از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری وسعت استان، یک میلیون و ۷۴۰ هزار هکتار، یعنی ۶۲ درصد آن، توسط عوامل این اداره کل محافظت می شود.

وی با بیان اینکه این پهنه نیاز به مراقبت دارد و بدون مشارکت مردم ممکن نیست، گفت: ارزش زمین هر روز بیشتر می شود و این وضعیت، وظیفه ما خطیرتر می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان اظهار کرد: باید ارزش منابع طبیعی را در جامعه نهادینه و پایین دست حوزه های آبخیز را با مشارکت مردم تثبیت کرد.

شریفی پور از حمایت های نماینده ولی فقیه در کردستان تقدیر کرد و افزود: این حمایت ها ما را دلگرم کرده تا امانت دار خوبی برای طبیعت باشیم.

کد خبر 2764098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha