سرویس ایلام - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام از برنامه ریزی این نهاد برای ایجاد و راه‌اندازی یک هزار نیروگاه خورشیدی خانگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حمید احمدی با بیان اینکه هم اکنون کار نصب و راه اندازی بیش از ۷۰۰ طرح نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی برای مددجویان استان در حال انجام است تصریح کرد: تا پایان سال تعداد این طرحها به بیش از یک هزار مورد خواهد رسید.

وی درآمدزایی آسان و کم دردسر برای خانواده های مددجو را هدف اصلی از راه اندازی این طرحها عنوان کرد و گفت: بستن قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی، تامین مالی و قرارداد اجرای طرح توسط پیمانکاران را توسط کمیته امداد از موارد پشتیبان کننده در اجرای این طرح‌ها عنوان کرد.

احمدی در ادامه افزود: اجرای طرح نیروگاه‌های خورشیدی مددجویان براساس تفاهم نامه سه جانبه مابین شرکت توزیع نیروی برق استان، بانک ملی و کمیته امداد استان صورت گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه اجرای طرح توسط پیمانکاران مورد تایید سازمان انرژی های تجدید پذیر (ساتپا) صورت می گیرد افزود: قرارداد خرید برق تولیدی به مدت ۲۰ سال توسط شرکت توزیع برق استان تضمین و منابع مالی به ازای هر طرح به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تکلیفی تبصره ۱۸ توسط بانک ملی با بازپرداخت ۷۴ قسط تامین می شود.

به گفته معاون اشتغال کمیته امداد استان ، اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی علاوه بر ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان  می تواند از مهاجرت آنها به حاشیه شهر ها جلوگیری کند.

کد خبر 2764099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha