دیدار مقامات مدیریت خودگردان با رئیس دولت خودگردان کاتالونیا در بارسلونا

سرویس سوریه - هیأتی از مدیریت خودگردان با «پیرا آراگونس» رئیس دولت خودگردان کاتالونیا در رابطه با توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه دیدار کرد.

به گزارش کردپرس، هیأتی از مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) پس از آنکه با رئیس پارلمان کاتالونیا دیدار کرد، روز سه‌شنبه ۶ دسامبر با «پیرا آراگونس» رئیس دولت خودگردان کاتالونیا در رابطه با توسعه روابط و همکاری‌های دوجانبه دیدار کرد.

به نوشته وبسایت رسمی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES)، هیأت مدیریت خودگردان متشکل از «بدران چیاکرد» رئیس مشترک دایره روابط خارجی، «عبدالکریم عمر» نماینده مدیریت خودگردان در اروپا و «نذیره گوریه» رئیس مشترک حزب اتحاد سوریانی سوریه بود که توسط «پیرا آراگونس» رئیس دولت خودگردان کاتالونیا در مرکز دولتی آن‌ها در بارسلونا مورد استقبال قرار گرفتند.

در این دیدار، «پیرا آراگونس» رئیس دولت خودگردان کاتالونیا در مورد حمایت دولتش از AANES در همه ابعاد سیاسی، انسانی، اقتصادی و توسعه صحبت کرد.

پیرا آراگونس در ادامه از نقش مدیریت خودگردان در شکست داعش قدردانی کرد و گفت که باید برای دفاع از امنیت و ثبات مناطق شمال و شرق سوریه از مدیریت خودگردان حمایت شود.

«پیرا آراگونس» همچنین اظهار داشت که به توسعه روابط بین دو طرف ادامه خواهد داد و افزود که آماده است صدای مردم شمال و شرق سوریه باشد تا مسئله آنها را به تریبون‌های بین‌المللی برساند.

از سوی دیگر، «بدران چیا کرد» رئیس مشترک دایره روابط خارجی AANES از موضع دولت خودگردان کاتالونیا و مردم آن در حمایت از مدیریت خودگردان و آرمان‌های مردم شمال و شرق سوریه و همچنین تلاش‌های دولت خودگردان کاتالونیا برای حمایت از امنیت و ثبات در مناطق شمال و شرق سوریه استقبال کرد.

بدران چیا کرد در ادامه به تصمیم به رسمیت شناختن AANES از سوی پارلمان کاتالونیا اشاره کرد و گفت: «این اقدام نشانه عمق روابط دوستانه دو طرف است.»

چیا کرد همچنین با بیان اینکه مشترکات زیادی بین مردم شمال و شرق سوریه و کاتالونیا وجود دارد افزود: « تلاش بیشتری برای افزایش فعالیت مشترک و روابط دوستانه با هم خواهیم کرد.»

چیا کرد در رابطه با موانع پیش روی مدیریت خودگردان در کنار حملات دولت ترکیه به منطقه گفت: «حملات ترکیه بیشتر در جهت تخریب اماکن راهبردی و هدف قرار دادن اموال شهروندان است، بنابراین این حملات با توجه به قوانین بین‌المللی، در زمره‌ی جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت قرار می‌گیرند.»

چیا کرد در پایان تاکید کرد که جامعه جهانی باید به مسئولیت‌های خود عمل کند، به جنایات دولت ترکیه پایان دهد و در عین حال از تلاش‌های AANES و متحدانش برای دستیابی به امنیت و ثبات در شمال و شرق سوریه حمایت کند.

کد خبر 2764106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha