محیط های علمی جای شعارهای احساسی «مرده باد» و «زنده باد» نیست

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در محیط‌های علمی نباید تنها از سر احساس، شعارهای زنده باد و مرده باد سر داد و باید مواظب باشیم جای جلاد و شهید عوض نشود.

به گزارش کردپرس: استاندار کرمانشاه در گردهمایی دانشجویان که امروز به‌ مناسبت ۱۶ آذر در سالن همایش های دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد؛ بر مرور همیشگی ابعاد واقعه ۱۶ آذر سال ۳۲ و پیش زمینه‌های آن عنوان کرد: در این روز خون سه دانشجوی آزاده در صحن دانشگاه تهران بر زمین ریخته شد و شاید کمتر کسی تصور می کرد این روز سالیان تبدیل به مناسبتی بر ضد استکبار شود.

وی تاکید کرد: هر انسانی که شناسامه خود را نشناسد مانند پر کاهی در این عالم هستی معلق خواهد بود.

صحرایی افزود: ایران اسلامی از یک تمدن چندهزار ساله و غیرقابل انکار و یک سابقه درخشان برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ایران در طول تاریخ فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است در ادامه گفت: روزگاری وسعت این کشور تا چین امتداد داشته و در غرب نیز تا شمال آفریقا گسترش داشته است. 

مدیر ارشد استان خاطرنشان کرد: این گسترش قلمروها حاصل ایستادگی و قدرت عظیم مردم ایران در طول تاریخ بوده‌ و اگر سرزمینی از دست رفته در میدان جنگ این واقعه رقم خورده است. 

وی عنوان کرد: اما از میانه های دوره قاجاریه ، ورق برگشت و پادشاهان با قدرت اجنبی می‌آمدند و می‌رفتند و قطعات بسیاری از شمال، شرق، غرب و جنوب کشور از سرزمین ایران جدا شد.

صحرایی افزود: پادشاهان وقت اوج لذت و عزت شان را در سفرهای فرنگ جستجو می‌کردند و برخی روشنفکران می‌گفتند باید از فرق سر نا نوک پا فرنگی شد.

وی گفت: در ابتدای قرن چهاردهم یک آدم بی اصل و نسبت و بی دانش با کمک قدرت خارجی، پادشاهی را در دست گرفت و بعدا هم توسط همان قدرت‌ها بر کنار شد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: در میانه‌های جنگ بین الملل دوم؛ چرچیل، روزولت و استالین در تهران تشکیل جلسه دادند ولی شاه ایران را به جمع خودشان راه ندادند و این اوج ذلت بود.

وی گفت: دولت دکتر مصدق با شعار ملی کردن صنعت نفت روی کار آمد و به دلیل همینکار با کودتای آمریکایی ها برکنار شد.

صحرایی یادآور شد: آن سه دانشجو در ۱۶ آذر  سال ۳۲ در اعتراض به سفر نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران کشته شدند.

وی داشتن آگاهی و بصیرت را لازمه هر کاری دانست و عنوان کرد: بودند کسانی که طی این سال‌ها داغ‌تر از همه شعارهای انقلابی سر دادند ولی چون شعور و آگاهی نداشتند تبدیل به انقلابی های پشیمان شدند.

مدیر ارشد استان در ادامه ایجاد اشتعال مولد و پایدار را دغدغه جدی مدیران ارشد استان دانست و گفت: دوشنبه اخیر تفاهم نامه اجرایی پالایشگاه آناهیتا میان صندوق توسعه ملی، وزارت نفت، قرارگاه خاتم به عنوان اجراکننده، مدیر عامل بانک سپه به عنوان مدیر کنسرسیوم بانکی،  استانداری کرمانشاه و نایب رئیس مجلس امضاء شد.

 وی ادامه داد: طبق این تفاهم نامه طرح پالایشگاه آناهیتا با ظرفیت ۱۵۰ هزار بشکه و با بودجه معادل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تا ۴ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

صحرایی افزود: این پالایشگاه در آینده یک عرصه گسترده برای جذب فارق التحصیلان دانشگاه های استان خواهد بود.

وی ادامه داد: فراخوان جذب نیرو توسط شرکت بیواتانول که به تازگی سهام آن در بورس تامین مالی فروش رفت، یک رویداد خوشحال کننده بود و به زودی فاز دو پتروشیمی کرمانشاه هم برای جذب نیرو فراخوان خواهد داد.

صحرایی عنوان کرد: همچنین ۴ شرکت مهم استان در انتظار ورود به بورس و تامین مالی از طریق بازار سرمایه هستند. 

وی در ادامه به برگزاری سه نشست کاری با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در تهران و کردستان اشاره کرد و گفت: در این نشست ها در مورد تعیین تکلیف تله کابین کرمانشاه و اصلاح ضوابط سختگیرانه در حوزه ساخت و ساز در محدوده های بافت فرسوده، مناطق کوهستانی اورامانات و دیگر پروژه ها یه شکل عملیاتی گفتگو شد که ثمرات خوبی را برای استان در پی خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه بر شتاب بیشتر در روند ساخت خوابگاه دانشگاه صنعتی تاکید کرد و گفت: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا سه بلوک از مجموعه خوابگاهی دانشگاه تا تابستان سال آینده به بهره برداری برسد و در سفر رئیس جمهور هم برای آن اعتبار خواهیم گذاشت.

در ادامه این نشست نمایندگان دانشجویی دانشگاه های مختلف استان دغدغه ها و مطالبات خود را به شکل صریحی با مدیریت ارشد استان در میان گذاشتند و استاندار به این پرسش ها پاسخ داد.

کد خبر 2764110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha