۱۰ هزار روستا در قالب جهاد آبرسانی به آب می رسند

مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: ۱۰ هزار روستا در سطح کشور در قالب جهاد آبرسانی از آب آشامیدنی بهداشتی به صورت پایدار بهره مند می شوند.

به گزارش کرد پرس، علی جزءخراسانی در دیدار با مدیرعامل شرکت آبفا کردستان، با اشاره به برنامه ریزی کارگروه آگاهی بخشی و مستندسازی جهاد آبرسانی در استان ها، مسئول کارگروه را استانداری عنوان کرد و گفت: برگزاری منظم جلسات این کارگروه و اطلاع رسانی گسترده برای ابرپروژه جهاد آبرسانی، می تواند اهداف این طرح که تامین آب و اطلاع رسانی به مردم به موازات یکدیگر است را فراهم کند.

وی اظهار کرد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ آبفا و سپاه در کل کشور و استان کردستان در طرح جهاد آبرسانی امیدواریم همچنانکه تاکنون هم افزایی خوبی میان این ۲ مجموعه وجود داشته این مزیت تقویت شود.

مشاور مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو بر ضرورت ایجاد کارگروه جهاد آبرسانی استانی به موازات این کارگروه در سطح کشور تاکید کرد و افزود: توجه به مردمی سازی در طرح جهاد آبرسانی با توجه به مقبولیت سپاه در میان مردم و به ویژه روستاها می تواند موجب اجرای هرچه بهتر طرح و در نهایت افزایش امید در جامعه شود.

پیشرفت ۴۵ درصدی جهاد آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان نیز در این دیدار از پیشرفت ۴۵ درصدی جهاد آبرسانی به ۱۶۹ روستای کردستان خبر داد و بیان کرد: در قالب این طرح آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان اجرا و در حال حاضر بیش از ۴۵ درصد پیشرفت دارد.

محمد فرهاد ادامه داد: علاوه بر فاز اول جهاد آبرسانی، تامین آب ۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی، ۸۸ روستا از محل اعتبارات استانی و ۱۲ روستا توسط خیرین آبرسان در دستور کار شرکت قرار دارد.

وی یادآور شد: همچنین فاز دوم پروژه جهاد آبرسانی نیز در استان تعریف شده و پس از اتمام فاز نخست، آغاز خواهد شد که در این راستا آبرسانی به ۱۲۰ روستای دارای تنش با اعتبار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال انجام می شود، ضمن اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده عملیات اجرایی در ٤٨٧ روستا در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد ۵۶۰ روستای استان در قالب طرح الحاق به اعتبارات ملی اضافه شده است، گفت: انتظار داریم تغییر و تحول اساسی در حوزه آبرسانی اتفاق بیفتد که این امر موجب ارتقای زیرساخت های استان در حوزه آب خواهد شد.

کد خبر 2764126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha