سردار پاکپور: مقابله با گروه‌های تروریستی شدت می‌یابد

سرویس کرمانشاه _ فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: تحولات منطقه را با دقت رصد می‌کنیم و مقابله با گروه‌های تروریستی شدت می‌یابد.

به گزارش کردپرس و به نقل از مهر، رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه با رویکرد مقابله با تهدیدات ضدامنیتی، گروهک‌های ضدانقلاب و تروریست‌های تکفیری با محوریت قرارگاه نجف اشرف در منطقه عمومی قصرشیرین برگزار شد در این رزمایش یگان‌های قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی سپاه حضور داشتند.

در این رزمایش مواضع دشمن توسط آتش توپخانه‌ای مورد هدف قرار گرفتند، تمرین ویژه در شرایط جنگ الکترونیک، آزمایش سیستم‌های راداری و ارتباطی، اجرای عملیات شناسایی و اشراف اطلاعاتی، انهدام اهداف و مقرهای دشمن فرضی و حجم سنگینی از آتش بر روی اهداف ریخته شد.

تیپ امیرالمؤمنین ایلام و تیپ انصار الحسین همدان و گروه ۶۲ مومنون توپخانه از یگان‌های عمل کننده بودند که در این رزمایش حضور داشتند.

سردار پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه اجرای این رزمایش را مبتنی بر برنامه‌های ارتقای آمادگی عملیاتی و توانمندی یگان‌های رزمی در مقابله با تهدیدات و سناریوهای پیچیده امنیتی و تروریستی توصیف کرد و گفت: منطقه و جهان همواره متأثر از سیاست‌های استکباری، سلطه‌جویانه و تمامیت خواهانه است که تولید و تکثیر گروه‌های سازمان یافته تروریستی و ناامن ساز از جمله نتایج محتوم این رویکرد به شمار می‌آید که از همین رو، ایجاد آمادگی و توانمندسازی حافظان امنیت برای مقابله با این تهدیدات به یک ضرورت مسلم و انکار ناپذیر تبدیل شده است.

وی افزود: ما در بستر اجرای چنین رزمایش‌هایی، شیوه‌های مقابله با تهدیدات امنیتی، باندهای شرارت، ناامنی و گروه‌های تروریستی مورد حمایت گسترده اطلاعاتی و تجهیزاتی برخی از قدرت‌های سلطه‌گر جهانی و منطقه‌ای را در راستای توسعه امنیت پایدار، مقابله متناسب با سطوح مختلف تهدید، حفظ منافع و حراست از تمامیت ارضی کشور را با قدرت و قاطعیت دنبال می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه، هماهنگی‌های عملیاتی و پشتیبانی رسته‌های مختلف نیروی زمینی سپاه، ارزیابی آمادگی‌های عملیاتی یگان‌های تابعه، طرح‌ریزی و فرماندهی و کنترل و همچنین آزمایش میدانی بکارگیری تجهیزات نوین الحاقی به ساختار رزم نیرو را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد.

همزمان با این رزمایش، اقدامات مردم یاری و خدمات رسانی از قبیل ارائه خدمات بهداشتی درمانی با استقرار بیمارستان‌های سیار و صحرایی در منطقه رزمایش، ترمیم جاده‌های مواصلاتی و آبرسانی به مناطق استقراری عشایر و مناطق کمتر برخوردار همزمان با این رزمایش صورت گرفت.

کد خبر 2764298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha