انتقاد شدید واشنگتن تایمز از رفتار تهاجمی ترکیه با کردها

سرویس جهان- روزنامه واشنگتن تایمز در یادداشت امروز خود رفتار ترکیه با کردها، بویژه کردهای سوریه را تهاجمی، تبعیض آمیز و غیرقابل قبول توصیف کرده است.

 این روزنامه معروف آمریکایی با اشاره به حملات ارتش ترکیه در مناطق کردنشین این کشور، عراق و سوریه نوشت: ارتش ترکیه بسیاری ازروستاها در این مناطق را تخریب کرده است که در نتیجه آنها هزاران تن از کردها آواره شده اند.

این روزنامه تاکید کرده است که ارتش ترکیه در حمله به کردها فرقی میان شبه نظامیان و مردم عادی نگذاشته است که این مسئله باعث کشته شدن تعداد زیادی از کردها شده است.

واشنگتن تایمز با اشاره به این که ترکیه از سال 2016 تاکنون صدها حمله هوایی و زمینی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه انجام داده، تروریست نامیدن کردهای سوریه از سوی آنکارا را غیرواقعی دانسته است چرا که به نوشته این روزنامه، حتی آمریکا به عنوان متحد ترکیه ، با آن که پ.ک.ک یا حزب کارگران کردستان ترکیه را در لیست گروههای تروریستی قرار داده اما این کشور متحد نیروهای کرد سوریه است.

این روزنامه آمریکایی با اشاره به انجام دو عملیات نظامی بزرگ زمینی ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، هدف از حمله این کشور به مناطق کردنشین سوریه را پاکسازی این مناطق از کردها دانسته است.

واشنگتن تایمز با اشاره به ممنوع شدن احزاب سیاسی کرد در ترکیه و بازداشت و برکناری شهروندان کرد  منتخب در انتخابات این کشور و زندانی شدن رهبران سیاسی کرد ترکیه از سوی دولت تحت رهبری رجب طیب اردوغان، تاکید کرده است که رجب طیب اردوغان به هر ابزاری برای سرکوب کردها، چه در داخل این کشور و یا کشورهای عراق و سوریه متوسل می شود.

کد خبر 2764322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha