بررسی 138 پرونده قاچاق انسان در اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان، دیندار زیباری، هماهنگ کننده امور بین الملل اقلیم کردستان اعلام کرد: «در سال جاری 138 پرونده قاچاق انسان از جمله قاچاق اعضای بدن و کودکان و سواستفاده از آنها برای گدایی و بیگاری بررسی شده است و ده ها نفر و گروه به اتهام خشونت علیه خبرنگاران مجازات شده اند».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، دیندار زیباری هماهنگ کننده امور بین الملل اقلیم در دومین کنفرانس ملی برنامه ریزی در زمینه حقوق بشر اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان متعهد به تضمین و تقویت حمایت از حقوق بشر و آزادی های قانونی است. برنامه های اقلیم کردستان برای حقوق بشر ریشه در مکانیسم های اجرا شده ملی بر اساس اصول بین المللی دارد.

وی اشاره کرد: «دفتر هماهنگ کننده امور بین الملل گزارش های مختلفی را در زمینه اجرای طرح های حفاظت از حقوق بشر با هماهنگی سازمان های بین المللی اجرا کرده است».

دیندار زیباری تصریح کرد که آزادی بیان پایه و اساس قوانین حقوق بشر است به همین جهت اقلیم کردستان چندین مورد خشونت علیه خبرنگاران را ثبت کرده و ده ها نفر را نیز به اتهام خشونت علیه خبرنگاران به حبس ابد محکوم کرده است.

زیباری همچنین افزود: «دولت اقلیم کردستان توجه زیادی به پرونده های قاچاق انسان دارد و 138 پرونده قاچاق اعضای بدن انسان، قاچاق کودک، قاچاق انسان و سواستفاده تجاری از آنها بررسی شده است».

او در ادامه گفت که در راستای رسیدگی به این پرونده ها 432 شرکت تعطیل، مجازات و بررسی شدند، همچنین حدود 1000 شرکت تحت نظارت قرار گرفته اند.

کد خبر 2764323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha