نامه مسرور بارزانی به رئیس شورای عالی قضایی و نماینده سازمان ملل درخصوص کرسی اقلیتهای اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسرور بارزانی نامه هایی به (فایق زیدان)، (پلاسخارت) و فرماندار (عمر احمد) دربارۀ شکایت اتحادیه میهنی کردستان در دادگاه فدرال در خصوص پنج ماده از قانون انتخابات و بویژه کرسی اقلیتهای اقلیم کردستان ارسال کرده و خواستار عدم تغییر کرسی اقلیتها شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از دراو میدیا، دادگاه فدرال تصمیم نهایی خود درباره تغییر کرسی اقلیت ها را در 27 نوامبر صادر خواهد کرد، برخی احزاب ترکمن و مسیحی تهدید کرده اند که انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان را تحریم خواهند کرد و به تعویق افتادن انتخابات فوریه به ماه می سال آینده یک احتمال قوی است، جزئیات بیشتر در این گزارش آمده است.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، نامه ای به فایق زیدان، رئیس شورای عالی قضایی عراق، جنین پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق و عمر احمد، رئیس کمیسیون عالی مستقل انتخابات ارسال کرده است.

طبق اطلاعیه دولت اقلیم کردستان، مسرور بارزانی در این نامه حمایت کامل دولت اقلیم از حقوق اقلیت های اقلیم کردستان را اعلام و نسبت به تلاش ها برای تغییر و اصلاح کرسی ها و حقوق اقلیت های اقلیم ابراز نگرانی و اعتراض کردە است.

مسرور بارزانی خواستار جلوگیری از این تلاش ها و عدم تغییر کرسیها و حفظ حقوق اقلیت ها شده است.

نامه مسرور بارزانی به مقامات عراقی و سازمان ملل پس از آن ارسال شد که تعدادی از احزاب ترکمن و مسیحی در اوایل هفته جاری در اربیل طی یک گردهمایی، تهدید کردند که اگر انتخابات چند حوزه ای باشد و 11 کرسی اقلیت ها بین حوزه های انتخابات تقسیم شود دور ششم انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان را تحریم خواهند کرد، این احزاب کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند و از مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان خواستند به مطالبات آنها رسیدگی کند، بارزانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «باید به اقلیت ها اجازه داده شود که خودشان سرنوشتشلت را تعیین کنند و هیچ چارچوب معینی بر آنها تحمیل نشود».

همه این نگرانی ها ناشی از شکایت اتحادیه میهنی کردستان در دادگاه عالی فدرال عراق در خصوص پنج ماده از اصلاح قانون انتخابات پارلمانی کردستان است، شکایتی که قرار است دادگاه فدرال در 27ام ماه جاری تصمیم نهایی خود را درباره آن اتخاذ کند.

کد خبر 2764364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha