ارتش ترکیه در حال ایجاد ایست بازرسی در اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ارتش ترکیه از آوریل ۲۰۱۷ تا بە حال به طول ۵۰ کیلومتر وارد روستاهای استان اربیل شده و چندین پایگاه نظامی ایجاد کرده است و علاوه بر پایگاه نظامی، ایست بازرسی هایی هم ایجاد کرده و رفت و آمد را برای روستاییان و مردم منطقه سخت کرده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، بر اساس ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، نیروهای ترکیه در خاک اقلیم کردستان ایست های بازرسی ایجاد کرده اند و شهروندان اقلیم کردستان و افرادی که از مرز عبور می کنند را بازرسی می کنند.

شارپرس از طریق منبع خود آگاه شده که ارتش ترکیه در ۲۰۲۳/۱۲/۱۲ وارد روستاهای منطقه برادوست شده و مانع از عبور شهروندان شده و چندین ایست بازرسی به ویژه در روستای هیشمه از توابع شهرستان سیدکان ایجاد کرده اند.

به گفته این منبع تعداد زیادی از خودروهای نظامی ارتش ترکیه در روستای هیشمه ایست بازرسی ایجاد کرده اند و مردم منطقه را ایست بازرسی می کنند، در ویدئوی منتشر شده شهروندان می خواهند به زادگاه خود سر بزنند اما علاوه بر وجود موانع، ارتش ترکیه نیز آنها را مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

شارپرس همچنین مطلع شده است که ترکیه ۱۵ پایگاه نظامی در برادوست مستقر کرده و ۴۵ درصد از خاک این منطقه را اشغال کرده است. در حالی که این مناطق قبلاً تحت کنترل حزب کارگران کردستان بوده است، اما مدت شش سال است که تحت کنترل ارتش ترکیه هستند. یکی از قرارگاه های جدید نظامی در روستای هیشمه در مرز برمیزه واقع شده است که تنها ۵۰ کیلومتر با مرکز سیدکان فاصله دارد.

کد خبر 2764379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha