اطلس انتخابات شهرستان سنندج تدوین می شود

فرماندار شهرستان سنندج از تهیه و تدوین اطلس انتخاباتی این شهرستان خبر داد و گفت: این اطلس انتخاباتی نقشه راه برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در مرکز استان کردستان خواهد بود.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در جلسه شورای اداری شهرستان سنندج با اشاره به ایکه مدیون رشادت و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران هستیم افزود: با اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت جامعه را در مقابل تمامی تهدیدات بیمه خواهیم کرد.

وی از ورود پیکر مطهر چهار شهید گمنام به شهرستان سنندح در روز پنج شنبه خبر داد و افزود: پیکر این شهدا، فردا پنجشنبه ۲۳ آذرماه با استقبال مسوولان در پلیس راه کرمانشاه وارد سنندج می شود و برنامه های متنوع فرهنگی با حضور پرشور مردم در مکان های مختلف از جمله مدارس و دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

فرماندار سنندج اظهار کرد: مراسم وداع با شهدادر شامگاه شنبه ۲۵ آذر در مهدیه سنندج بعد از نماز مغرب و عشا با حضور آحاد مردم برگزار می شود.

عسکری با تاکید به مسئولان تمام دستگاه ها برای اطلاع رسانی به جامعه هدف و همکاران خود زمان برگزاری مراسم تشییه شهدا را روز یکشنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۰ صبح از میدان آزادی به سمت میدان انقلاب سنندج عنوان کرد و ادامه داد: پیکر مطهر شهدا بعد از تشییع در سنندج، به قروه، دهگلان و بیجار منتقل و پیکر یک شهید نیز در سپاه بیت المقدس کردستان خاکسپاری می شود.

وی از آمادگی ستاد بحران شهرستان در مقابل بحران های احتمالی با توجه به نزدیکی به فصل سرد سال خبر داد و یادآور شد: تمامی مدیران زمینه اجرایی ابلاغ معاون اول محترم ریاست جمهوری مبنی بر صرفه جویی مصرف انرژی در ادارات و نهادهای عمومی را فراهم کنند.

فرماندار سنندج توجه به بحث اشتغال و اجرای دستورالعمل ها و مصوبات شورای اشتغال شهرستان را ضروری دانست و بیان کرد: سهم شهرستان از اعتبارات مشاغل خرد ۲۷۱ میلیارد ریال بوده که ضرورت دارد بانک ها تعهدات خود را در این زمینه انجام دهند.

عسکری با اشاره به در پیش بودن انتخابات در کمتر از ۳ ماه آینده، گفت: انتخابات نماد مردم سالاری دینی و اقتدار نظام و مردم ایرا است و مردم بیش از ۴۰ بار در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تعیین سرنوشت خود مشارکت کرده اند.

وی به اعضای شورای اداری شهرستان تاکید کرد که از ایجاد نارضایتی در دستگاه تحت مسئولیت خود جلوگیری کنند و افزود: هیچ گونه نارضایتی مردم از دستگاه های اجرایی پذیرفتنی نیست و روسای ادارات موطف به پاسخگوی و برخورد با عوامل ایجاد کننده نارضایتی هستند.

فرماندار سنندج اظهار کرد: روسای ادارات باید با عوامل فساد اداری با شدت برخورد کنند خط قرمز ما منافع مردم است و همه در بحث فساد باید با قدرت برخورد کنند؛ چراکه باعث بی اعتمادی در جامعه خواهد شد.

عسکری از تهیه اطلس انتخابات شهرستان خبر داد و ادامه داد: همه مدیران در خصوص انتخابات مسئول هستند و در در این اطلس نقش و وظایف دستگاه ها در زمینه انتخابات تعیین می شود.

وی با اشاره به ماده ١٣ قانون انتخابات، یادآور شد: تمامی دستگاه ها موظف به در اختیار گذاشتن امکانات از جمله نیروی انسانی و تجهیزات با توجه به نیاز فرمانداری و بخشداری ها هستند و براساس قانون موظف به همکاری با ستاد انتخابات هستند.

فرماندار سنندج از تشکیل هیات بازرسی انتخبات با مسئولیت معاون عمرانی فرمانداری خبر داد و بیان کرد: هیچ دستگاه دولتی حق استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیداهای انتخاباتی را ندارند و در صورت مشاهده برخپرد قانونی می شود.

کد خبر 2764385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha