احتمال استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در اقلیم کردستان

 سرویس جهان- مجله فوربز آمریکا با اشاره به گنجاندن طرح استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در اقلیم کردستان، از احتمال اجرای آن در ماه فوریه آینده خبر داد.

به گزارش کردپرس، حمایت از نیروهای کرد عراق و سوریه در بودجه سال آینده آمریکا تثبیت شده است. بر اساس قانون بودجه دفاعی آمریکا در سال ۲۰۲۴ این کشور آمریکا در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیون دلار کمک مالی و نظامی در اختیار نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها قرار خواهد داد.

 اما در بخش دیگری از قانون بودجه آمریکا استقرار سیستم‌های دفاع موشکی هوایی در اقلیم کردستان عراق نیز پیش بینی شده است. درباره گنجاندن این مسئله در لایحه بودجه ۲۰۲۴ آمریکا گفته شده است که این اقدام برای مقابله با حملات پهبادی و راکتی صورت گرفته است.

 مجله فوربز آمریکا امروز در گزارش خود با اشاره به تصویب لایحه بودجه دفاعی آمریکا توسط کنگره و سنا و احتمال موافقت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با آن نوشت: مسئله استقرار سیستم دفاع موشکی آمریکا در اقلیم کردستان همچنان در قانون بودجه دفاعی آمریکا در سال آینده محفوظ مانده است. بر اساس این گزارش و طبق بودجه دفاعی ۲۰۲۴ آمریکا، قرار است گزارش نهایی چگونگی استقرار این سیستم‌ها در اقلیم کردستان تا فوریه آینده نهایی شود و ظرف ۹۰ روز به اجرا گذاشته شود.

 بر اساس این گزارش، در حال حاضر سیستم دفاع هوایی کوتاه برد سی رام در اقلیم کردستان توسط آمریکا استقرار یافته است اما به دلیل اینکه استفاده از آن می‌تواند به منافع غیرنظامیان نیز صدمه وارد کند، نیروهای نظامی آمریکا در اقلیم کردستان به ندرت از آن استفاده می‌کنند.

 نکته مهمی که در این گزارش به آن اشاره شده این است که هدف آمریکا از استقرار سیستم دفاع موشکی در اقلیم کردستان عراق، محافظت از تاسیسات نظامی و غیرنظامی این کشور در اقلیم کردستان از جمله پایگاه‌های نظامی و کنسولگری آن در این منطقه از شمال عراق است/ نکته دیگری که این مجله به آن اشاره کرده این است که آمریکا، نهایتاً سیستم‌های دفاع موشکی برد متوسط و کوتاه را در اقلیم کردستان عراق مستقر خواهد کرد. مجله فوربز ادعا کرده است که آمریکا سیستم‌های پیشرفته دفاع موشکی مانند پاتریوت را در اقلیم کردستان مستقر نمی‌کند.

کد خبر 2764506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha