وزارت اقتصاد اقلیم کردستان، عدم پرداخت حقوق سه ماه آخر سال را رسما اعلام کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس کل حسابرسی وزارت اقتصاد اقلیم کردستان در نامه ای رسمی از رئیس کل دیوان وزارت خواست که اقدام به تهیه دستورالعمل حسابرسی عدم پرداخت سه حقوق پایانی سال جاری و ذخیره آنها به عنوان حقوق پرداخت نشده کارمندان کند بدون آنکه بگوید چه زمانی و از چه طریقی این حقوق ها را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، بر اساس نامەای رسمی که رئیس کل حسابرسی وزارت اقتصاد به رئیس کل دیوان وزارت فرستاده است، وی از تمامی وزارتخانه ها و ادارات دولت خواسته است برای محاسبه سه حقوق آخر سال در حساب ویژه حسابرسی به نام «حقوق پرداخت نشده» رویه های حسابداری خاصی را اتخاذ کنند که بر اساس اصول حسابرسی، حساب بانکی مذکور هزینەهایی را شامل میشود که ضروری است در موعد مقرر پرداخت شوند اما به هر دلیلی در موعد مقرر پرداخت نشدەاند و تا پس از تسویه سال مالی و صدور ترازنامه پایانی به تعویق می افتند.

در نامه دیوان حسابرسی با وجود اینکه آن سه حقوق به عنوان حساب حقوق پرداخت نشده ثبت شدە است، هیچ موعدی برای برگشت آن حقوق ها به حساب معکوس و پرداخت تعیین نشده است. این در حالی است کە طبق رویه مالی باید شرایط معکوس وجود داشته باشد و پول به حساب حقوق برگشت داده شود و تاریخ پرداخت مشخص باشد.

پس از چند بار سفر هیئت های دولت اقلیم به بغداد، سرانجام در سپتامبر سال جاری اقلیم کردستان با دولت عراق به توافق رسید که ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد دینار به عنوان وام در سه قسط از سه بانک عراقی دریافت کند و حقوق سه ماه را با آن پرداخت کند. حقوق ماه سپتامبر اکنون که در روزهای پایانی سال به سر می بریم توزیع میشود و مشخص نیست دولت با چه مکانیسم و از چه طریقی بدهی ها را بازپرداخت و حقوق سال آینده را چگونه توزیع خواهد کرد.

کد خبر 2764533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha