پیش بینی اندیشکده واشنگتن از موقعیت کردها در انتخابات شورای استانی کرکوک

سرویس جهان- موسسه واشنگتن برای خاورمیانه پیش بینی کرد احزاب کردی بیشتر کرسی های شورای استانی کرکوک در انتخابات شوراهای استانی عراق را کسب کنند.

به گزارش کردپرس، امروز دوشنبه 18 دسامبر 2023 انتخابات شوراهای استانی عراق آغاز شد و شهروندان استانهای اقلیم کردستان عراق و همچنین در مناطق مورد مناقشه در کرکوک و نینوا برای انتخاب اعضای شوراهای استانی پای صندوق انتخابات رفتند.

موسسه واشنگتن برای خاور میانه در گزارشی درباره انتخابات شوراهای استانی استانهای عراق نوشت: اهمیت انتخابات در مناطق مورد مناقشه در استان های کرکوک و نینوا که دولت عراق و دولت اقلیم کردستان عراق بر سر کنترل بر این استانها با هم اختلاف نظر دارند، بیشتر است.

این موسسه ادعا کرده است که احزاب کرد، بویژه دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی بیشتر کرسی های انتخابات شورای استان کرکوک را کسب خواهند کرد.

این موسسه نزدیک به دولت آمریکا همچنین ادعا کرده است که احزاب کرد در استان نینوا نیز کرسی های قابل توجهی کسب کرده و قدرت آنها در این استان مورد مناقشه نیز بیشتر خواهد شد. بنابر ادعای این موسسه آمریکایی، احتمال نیروهای نظامی وابسته به احزاب کرد حضور بیشتری در استان نینوا پیدا خواهند کرد.

موسسه واشنگتن برای خاور میانه هشدار داده است که نتیجه انتخابات شوراهای استانی عراق تنش و تقابل میان حکومت اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق را تشدید خواهد کرد.

کد خبر 2764556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha