لغو شدن تدریجی اخراج کردهای ایزدی از آلمان

سرویس جهان- بر اساس گزارش رسانه های آلمان، یکی از ایالت های این کشور اخراج پناهندگان کرد ایزدی عراق از این کشور را ممنوع کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از اینفو مایگرانت، رسانه های آلمانی اعلام کردند ایالت نورث راین وستفالن این کشور اخراج زنان و کودکان ایزدی به عراق را ممنوع کرده است.

وزیر حقوق بشر این ایالت که پرجمعیت ترین ایالت آلمان است، وضعیت ایزدی ها در شمال عراق را ناخوشایند و نگران کننده خواند. خانم جوزفین پاول در مصاحبه با مجله اشپیگل آلمان تاکید کرد که از نظر وزارت خارجه آلمان، دولت عراق نمی تواند امنیت شهروندان کرد ایزدی را تامین کند.

مقامات آلمانی با اشاره به این که کردهای ایزدی خشونت زیادی از داعش در جریان حمله این گروه تروریستی به شنگال دیده اند، خواستار ممنوع شدن کامل استرداد شهروندان کرد ایزدی از سوی آلمان شده اند. این افراد از سال 2014 و به دنبال حمله داعش به منطقه شنگال به کشورهای مختلف اروپا بویژه آلمان رفته اند.

بر اساس گزارش اینفو مایگرانت، در سال 2023 بیش از 4000 شهروند کرد ایزدی از آلمان درخواست پناهندگی کرده اند.

به نوشته دویچه وله، آلمان اولین کشور اروپایی است که نسل کشی ایزدیها توسط داعش را به رسمیت شناخته و این کشور بیشترین جمعیت آواره ایزدی از عراق و سوریه را پذیرفته است.

کد خبر 2764637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha