هزینه کرد ۷۰۴ میلیارد تومانی برای روکش محورهای کردستان

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان گفت: در دولت سیزدهم برای روکش ۳۸۶ کیلومتر از محورهای شریانی، اصلی و روستایی استان ۷۰۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش کرد پرس، فرزاد حسنی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداران در سنندج با یادآوری نامگذاری روز ۲۶ آذر به نام روز ملی حمل و نقل، گفت: در این روز در سال ۱۳۶۲ رانندگان به ندای بنیانگذار کبیر انقلاب لبیک گفتند و تمامی کالای دپو شده در بنادر جنوبی کشور در حرکت جهادی جابه جا کردند و به مقاصد مصرف و تولید رساندند و امسال چهلمین سالگرد را آن را جشن می گیریم.

وی با تاکید بر اینکه جمع حاضر باید ادامه دهنده راه رانندگان باشند، به نامگذاری روز راهدار اشاره کرد و اظهار کرد: در یک دی ماه سال ۱۳۷۵ در راستای بهره برداری ایمنی از راه این روز به عنوان روز راهدار نامگذاری شد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان با اشاره به فعالیت با ۱۳ هزار راننده و بیش از ۷۵۰۰ دستگاه ماشین در بخش حمل و نقل کالا، افزود: سالانه حدود ۸ میلیون تن کالا از مبادی استان جابه جا می شود و تاکنون نیز در این رقم در هشت ماهه امسال ۶.۳ میلیون تن ثبت شده است.

حسنی تعداد رانندگان و ماشین های بخش حمل ونقل مسافر را به ترتیب ۳ هزار نفر و ۲ هزار دستگاه عنوان کرد و ادامه داد: سالانه ۲.۲ میلیون نفر توسط ناوگان حمل و نقل مسافر جابه جا می شوند که در هشت ماهه امسال جابه جایی ۸۱۳ هزار صورت گرفته است.

وی از افزایش ۴۴ درصدی جابه جایی مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در بخش جابه جایی بار نیز، امسال۱۱۳ درصد رشد  داشتیم. حسنی خاطر نشان کرد: در زمینه اخذ عوارض ۹ درصد برای جابه جایی بار در استان با افزایش ۶۷ درصدی شاهد هستیم، و جزو استانهای برتر کشور به شمار  می رویم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کردستان به آمار تردد مسافران جاده ای نیز اشاره ای کرد و بیان کرد: در ۸ ماهه امسال ۲۹۵ هزار سفر به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش نشان می دهد.

حسنی با بیان اینکه ۱.۷ میلیون نفر طی ۸ ماهه امسال در محورهای استان تردد داشته اند، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم برای روکش ۳۸۶ کیلومتر محور شریانی و اصلی ۷۰۴ میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: در بخش اداره ابنیه فنی نیز در مجموع در دولت سیزدهم ۶۰ میلیارد هزینه شده که در این راستا رفع ۱۶ نقطه حادثه خیز کلید خورده و تاکنون ۲ نقطه به طور کامل اجرا شده و برای رفع ۷ نقطه حادثه خیز دیگر قرار داد منعقد شده ضمن اینکه ۹ نقطه دیگر در برنامه کاری سال آینده خواهد بود.

کد خبر 2764665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha