حل مشکلات صادرات تعاونی های مرزنشین از خواسته های اصلی تعاونگران است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: حل مشکلات صادرات تعاونی های مرزنشین از خواسته های اصلی تعاونگران است.

به گزارش کرد پرس، فرزاد پیشکاری در چهارمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان کردستان، گفت: عمده ‎ترین هدف شکل گیری تعاونی مرزنشینان در ابعاد اقتصادی و اجتماعی، بهره گیری مناسب از مبادلات مرزی برای اعمال سیاست توسط دولت است.

وی اظهار کرد: جهت دهی به فعالیت مرزنشینان از قاچاق کالا به سمت تجارت سالم، امکان تأمین مناسب مواد غذایی و کالاهای ضروری در مناطق مرزی، پیشگیری از مهاجرت و توقف تخلیه جمعیتی این مناطق، بهبود وضع معیشتی مردم از طریق تأمین درآمد برای آنان و استفاده مرزنشینان از مزایای قانون مبادلات مرزی از دیگر اهداف تشکیل تعاونی های مرزنشینی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: مهمترین گام در حمایت از تعاونی های مرزنشین برنامه ریزی و سیاست گذاری های لازم به منظور ایجاد تحول ساختاری در این تعاونی ها و سوق دادن آن به تولیدی شدن، به جای توزیعی بودن صرف است.

پیشکاری احصاء تعاونی های مرزنشین و حمایت از آنها از مهمترین اولویت های وزارت کار دانست و خواستار تعامل بیشتر ادارات و سازمان های دولتی در راستای خدمت رسانی به تعاونی های مرزنشین و تعاونی های صادرات محور شد.

گفتنی است در این جلسه با بیان خواسته های تعاونگران و مشکلات تعاونی های مرزنشین توسط مدیرکل کار کردستان، مشکل صادرات تعاونی ۱۰۱۸ مرزنشینان بخش آلوت شهرستان بانه با مساعدت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان و همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط حل و فصل شد.

کد خبر 2764667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha