صدای مظلومیت وزنه برداری چوار را از قله های افتخار بشنوید

سرویس ایلام - روزنامه نگار و فعال ورزشی و فرهنگی در یادداشتی که در اختیار کردپرس گذاشت، به کاستی های شدید رشته وزنه برداری در شهرستان چوار پرداخت؛ شهرستانی که فرزندانش در عرصه های جهانی پرچم ایران را بالا برده اند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علیرضا معراجی در این یادداشت نوشت:

شهرستان چوار از دیرباز دارای جوانانی ورزش کار و ورزش دوست بوده و ورزش در رشته های مختلف در زندگی مردمانش نقشی پررنگ دارد اما بصورت اخص رشته وزنه برداری در این سرزمین دارای طرفداران زیادی بوده و جوانانی لبریز از استعداد و در سطوح مختلف ملی، بین المللی و جهانی بارها و بارها توان و قدرت خود را به رخ حریفان کشانده و سفیران پر افتخاری برای سرزمین ایران و ایلام بوده و هستند.

سالها پیش این همایون بسطامی بود که بعنوان تنها وزنه بردار و نماینده ایران در بازی های آسیایی شرکت کرد و سپس مرد با اخلاق، خوشنام و کاپیتان تیم ملی رئیسعلی حاتمی سالها مایه غرور آلامتو و مدال فردین فتاحی مایه افتخار ایران شد و علی هاشمی فریاد یا خاصعلی را بر بلندای قله های افتخار اروپا و آمریکا طنین انداز کرد.

و این سرزمین سرشار از این قهرمانان است از استاد عزالدین شمس الهی تا هاشمی ها و دوستی، رستمی و حیدری ها گرفته تا میری، ملکی و خاکی و رشیدی و مرادیان و تا دهها قهرمان دیگر که اگر نام برده شوند فضای مجازی در برابر عظمت شان هنگ می کند! اما با وجود این همه افتخار آفرینی متناسب با شان و منزلت قهرمان این رشته کوچک ترین توجه و حمایتی بعمل نیامده و این قهرمانان مصداق بارز مظلومیت‌اند.

چه کسی باور می کند علی هاشمی از تمرین در  یک اتاقک و در محروم ترین روستای چوار مسیر پر رنج و مملو از سنگلاخ و نامردی و نامردمی را تا اوج قله های افتخار طی نمود و از نفس نیفتاد؟

با وجود تمام این همه افتخارات، وزنه برداری چوار فاقد امکانات اولیه از سالن ورزشی تا ملزومات مورد نیاز بوده که واقعا مایه شرمساری است که با وجود این همه قهرمان چرا این همه بی توجهی؟! چرا پس از دهها سال قهرمان پروری و نبرد جوانان سرشار از عشق و احساس این شهرستان با آهن سرد و بی احساس، و کسب عناوین متعدد، همچنان مورد کم لطفی قرار گرفته اند؟

البته این عدم توجه طی سنوات گذشته بصورت مطلق حاکم بوده و مدیریت فعلی اداره ورزش و جوانان اخیرا تحرکات و قول هایی مبنی بر ساماندهی وضعیت سالن مذکور را داده است، لیکن این بشدت لازم است اما کافی نیست.

شهرستان چوار با وجود استعدادهای کم نظیرش در این رشته نیازمند یک سالن بزرگ تخصصی و ایجاد پایگاه قهرمانی در رشته مذکور است. لذا می طلبد جناب حاج بسطامی بعنوان‌ نماینده مردم، و خانم فلاحی عضو فراکسیون ورزش مجلس بیش از این فعالیت خود را در راستای تسریع در ساماندهی رشته ورزشی وزنه برداری در چوار آغاز کنند؛ هر چند متاسفانه شهرستان چوار از لحاظ اماکن ورزشی در تمام رشته ها در وضعیت مناسبی قرار ندارد و حتی از بخش های استان نیز عقب است.

کد خبر 2764775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha